خرید ۱۰۳ هزار تن گندم و ۳ هزار و ۶۰۰ تن کلزا در آذربایجان‌غربی

شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی افزون بر ۱۰۳ هزار تن گندم و ۳ هزار و ۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری کرد.

علیرضا زارعی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: امسال از آغاز فصل خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان تاکنون ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده است که ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده به ۵۲۰ میلیارد تومان می رسد.

او افزود: نزدیک به ۲۶۰ میلیارد تومان از بهای گندم خریداری شده تا مورخ ۱۴ تیر ماه پرداخت شده است.

زارعی ابراز کرد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از اواخر خرداد در استان شروع شده است و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ‏امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از کشاورزان با ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت ‏غیر مفید پنج هزار تومان تعیین شده است که در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است. ‏

او افزود: امسال برای سهولت در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آذربایجان غربی، ۶۴ مرکز خرید ‏با ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن راه‌اندازی کرده است. ‏

زارعی اظهار کرد: از این تعداد مرکز خرید ۲۹ مرکز استاندارد و با ظرفیت ذخیره سازی بلند مدت ‏و ۳۵ مرکز به شکل سالن سقف دار در نظر گرفته شده است. ‏

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی ‏به نقل مدیران جهاد کشاورزی استان گفت: ‏امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۹۴ هزار تُن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان توسط مراکز خرید ‏تضمینی گندم، خریداری شود که نسبت به پارسال ۹۸ هزار تن افزایش نشان می‌دهد‎.

زارعی همچنین از خرید سه هزار و ۶۰۰ تن دانه روغنی کلزا در هشت مرکز خرید در شهرستان‌های ارومیه، پلدشت، نقده، میاندواب، شاهیندژ، مهاباد و پیرانشهر خبر داد و گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی برای خرید این میزان دانه روغنی ۳۹ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.