ممنوعیت اعزام کاروان های زیارتی از گراش

فرماندار شهرستان گراش از ممنوعیت اعزام هر گونه کاروان سیاحتی به نقاط مختلف کشور تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید غلام پور فرماندار شهرستان گراش گفت: کاهش حساسیت مردم عامل افزایش کرونا است و باید حساسیت جامعه نسبت به پیشگیری از این بیماری افزایش یابد و مردم به این باور برسند که کرونا همچنان وجود دارد.

او بیان کرد: تا زمانی که شهرستان گراش در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد هیچ دفتر مسافرتی حق هر گونه اعزام کاروان های سیاحتی و زیاتی تا اطلاع ثانوی را ندارد.

غلام پور تصریح کرد: حفاظت از سلامتی و جان مردم در اولویت امور است و با متخلفان از قوانین کرونایی برخورد جدی می‌شود.

 فرماندار شهرستان گراش عادی انگاری شرایط را معضل اصلی همه‌گیری ویروس در این شهرستان دانست و ادامه داد: اگر این روند عادی سازی‌ها ادامه یابد با توجه به ارائه گزارش دانشکده علوم پزشکی تعداد بستری‌ها در روزهای آینده به یکصد نفر می رسد.

او  افزود: در موج پنجم ویروس کرونا با گونه جهش یافته دلتا مواجه هستیم که افراد بیشتری را درگیر می‌کند و به مراتب مسری‌تر و خطرناک‌تر از گذشته بوده که برای عبور از این مرحله به همکاری و توجه ویژه مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیاز است.

رئیس شورای تأمین شهرستان گراش اضافه کرد: برای صیانت از سلامت مردم همه دستگاه با هم افزایی موظف به همکاری با دانشکده علوم پزشکی به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با بیماری کرونا هستند.

غلامپور اظهار کرد: اصناف و بازاریان نقش مهمی در کاهش آمار ابتلاء به ویروس کرونا را دارند و نیاز است حساس مسئولیت آن ها در برابر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی  افزایش یابد.

رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در گراش  گفت: مطابق با وضعیت هشدار پرخطر (قرمز) و آغاز موج پنجم کرونا تمامی تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی و پارک‌ها به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند و محدودیت‌هایی برای مشاغل گروه های۳ و ۴ اعمال می شود.

او بیان کرد:  فعالیت باشگاه‌های ورزشی  بر اساس آخرین تقسیم بندی ستاد ملی کرونا که در گروه ۲ و ۳ قرار دارند ممنوع است.

غلام‌پور با بیان اینکه منع تردد شبانه در گراش همچنان ادامه دارد تصریح کرد: تنها مشاغل ضروری مانند داروخانه‌های شبانه روزی، مطب پزشکان متخصص و پمپ بنزین‌ها مجاز به فعالیت هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار