فاصله مرگ تا زندگی فقط ۵ دقیقه

برخی‌ها برای رهایی از کمینگاه مرگی که برای خودشان فراهم کرده اند فقط ۵ دقیقه زمان دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،بر اساس آمار پزشکی قانونی مازندران در چهار سال گذشته ۱۰۱ نفر در رودخانه‌های استان جان خود را از دست دادند رودخانه‌هایی که از عرصه‌های جنگلی و روستا‌ها عبور می‌کنند و به دلیل طولانی بودن کنترل آن و جلوگیری کردن از شنای افراد در آن تقریبا غیر ممکن است.

علی دومیرکلایی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با بیان اینکه زمان طلایی برای نجات دادن یک غریق در رودخانه کمتر از ۵ دقیقه است، گفت: آتش نشانی متولی نجات غریق در رودخانه‌ها است، اما با توجه به اینکه شناگران بیشتر در نقاط دورافتاده شنا می‌کنند رسیدن امدادگران به فرد حادثه دیده در این زمان غیر ممکن است.

او از مردم خواست به هیچ وجه تنهایی برای شنا در رودخانه‌ها یا آب بندان‌های دور افتاده اقدام نکنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری، بی احتیاطی و نا آشنایی از وضعیت رودخانه‌ها را علت اصلی غرق شدن در رودخانه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: به دلیل طولانی بودن مسیر رودخانه‌ها در استان امکان نصب حفاظ یا تابلو‌های هشدار دهنده در تمام مسیر‌های رودخانه‌ها وجود ندارد.

دومیرکلایی با بیان اینکه بیشتر کسانی که در رودخانه‌ها غرق می‌شوند در رده سنی کودکی یا نوجوانی قرار دارند، گفت: بسیاری از رودخانه‌ها در ظاهر آرام هستند، اما برداشت شن و ماسه از کف رودخانه‌ها سبب ایجاد جریان چرخشی آب و افزایش خطر مرگ در این مناطق شده است.
انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار