جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود

از بامداد امروز آب از سد نکوآباد در مبارکه رها سازی شده و آب به سمت شرق اصفهان جاری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، چیتیان سرپرست معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین استان و کارگروه سازگاری با کم آبی، از ساعات ابتدایی امروز، آب از سد نکوآباد در شهرستان مبارکه رها سازی شده و آب تا ۳۶ ساعت پس از رهاسازی به شهر اصفهان می‌رسد.

حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز گفت: آب تخصیص یافته براساس مصوبه نشست اعضای ستاد استانی سازگاری با کم آبی و به منظور نجات باغ‌ها و مزارع شرق اصفهان از خطر نابودی است.

حسین محمدرضایی عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان هم گفت: قرار شده پس از آغاز رهاسازی آب به سمت شرق اصفهان، همه دریچه‌های صنایع، دهانه مادی‌های سنتی و کانال‌های کشاورزی غرب بسته شود.

کارشناسان فرونشست زمین را به عنوان یک زلزله خاموش در اصفهان مطرح می‌کنند که کاهش نزولات جوی، قطع آب رودخانه زاینده رود و افت سطح آب زیرزمینی در دشت اصفهان به این پدیده سرعت بخشیده است.

حجم ذخیره سد زاینده رود در حال حاضر حدود ۴۳۶ میلیون مترمکعب است.

از نهم تیرماه خروجی سد زاینده رود، برای کشت تابستانه کشاورزان غرب افزایش یافته بود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بوعلی الفلاح الاهوازی
۲۱:۱۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
الحمدلله. برای هورالعظیم ما خوزستانی ها هم دعا کنید. اوضاع کارون هم وخیم شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۰ تير ۱۴۰۰
با سلام
ان شاء الله خیر باشد. مدیریت منابع و تولید آب کشاورزی و صنعتی در ایران گرم و خشک نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد. ابعاد این پدیده تقریبا وجوه اساسی حیات انسانی و جانوری و نباتی را در بر می گیرد. اهمیت این موضوع در نظام مدیریت کشور هم وزن ارزش پول ملی است. دولت محترم روحانی بحمدالله در هر دو موضوع کارنامه ناموفقی دارد. آب در زاینده رود جاری می شود و نبایدهای خوزستان خشک می شوند. خوزستان از ناحیه خشکسالی و سایر ابعاد حیات مورد تهدید قرار گرفته است. موفق باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
من نمی دونم چه اصراریه مناطق سرسبز و آباد ( چهارمحال و بختیاری و منطقه ی فریدن ) را باید نابود کرد تا کویر (اصفهان و یزد )را آباد کنند
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۳:۳۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
آب زاینده رود مال زاینده رود از سرچشمه تا گاو خونی
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۳:۳۸ ۲۱ تير ۱۴۰۰
نمی‌دونم چرا اینقدر بی سوادی که تا حالارود خشک زاینده رود رو تو اصفهان ندیدی و اصفهان و یزد رو یکی میدونی امثال شما هستید که باعث نابودی اصفهان هستید لعنت به خودتون و هم فکراتون
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۳:۲۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
برای ایجاد نفرت بین قومیت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۰ تير ۱۴۰۰
زاینده رود مظلوم خوش آمدی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۴ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام
مشکل اصفهان این است که وزرای نیرویی که اکثرشان اهل یزد بوده اند می خواهند آب زاینده رود را به هر قیمتی شده به یزد ببرند و جالب اینجاست که آبی که خود یزد داشته را به صنایع و کشاورزی شان داده اند و حتی اخیرا نیز به پرورش ماهی خاویاری روی آورده اند و این در حالی است که آب را از کشاورزان شرق اصفهان گرفته اند و باعث خشکی زمینهایشان شده اند .