دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان:

راهبرد مقام معظم رهبری توانست آسیای غربی را نجات دهد

حجت الاسلام عباس جعفری گفت:همان گونه که راهبرد‌های دقیق و عالمانه مقام معظم رهبری توانست آسیای غربی را نجات دهد، راهبرد‌های معظم له درباره آسیای مرکزی و جنوبی هم می‌تواند منجی این منطقه باشد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام و المسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان در نشست خبری بررسی اوضاع فعلی افغانستان با بیان این که آمریکا شیطان بزرگ است،گفت: آمدن آمریکا به منطقه و افغانستان در ۲۰ سال گذشته و همچنین تصمیم فعلی این کشور به رفتن از افغانستان، هر دو فتنه و توطئه بوده و هست و از این رو ضروری است تا کشور‌های منطقه این فتنه و توطئه را با تعامل با یکدیگر از بین ببرند.

او افزود: آمریکا قبل از خروج از افغانستان طوری صحنه را چیده است که نه تنها هیچ گونه آرامشی در افغانستان ایجاد نشود، بلکه این کشور به سمت تفرقه و یا حتی جنگ داخلی سوق پیدا کند.

دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان سپس یادآورشد: آمریکا به دنبال تقسیم منطقه و تجزیه کشور‌هایی مانند افغانستان بوده و هست، اما تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مانع از این توطئه آمریکا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس جعفری رسمیت و مشروعیت دادن به طالبان و همچنین آوردن داعش و برخی دیگر از گروه‌های افراطی به داخل خاک افغانستان را از دیگر توطئه‌های آمریکا برشمرد و اضافه کرد: باید دانست که هر نوع جنگ داخلی و یا حتی تجزیه در افغانستان، آسیب‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مختلفی را برای کشور‌های منطقه به دنبال خواهد داشت.

دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان در عین حال بیان کرد: کشور‌های منطقه در شرایط فعلی باید تعامل و همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند و در جهت دفع توطئه‌های آمریکا و خروج ذلیلانه آن از منطقه حرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس جعفری با اشاره به این که آمریکا در منطقه به دنبال یک نوکر و غلام برای خود است یادآور شد: تردیدی نیست همان گونه که راهبرد‌های دقیق و عالمانه مقام معظم رهبری توانست آسیای غربی را نجات دهد، راهبرد‌های معظم له درباره آسیای مرکزی و جنوبی هم می‌تواند منجی این منطقه باشد، بویژه آن که شیطان بزرگ و تاکتیک‌های او برای رهبر معظم انقلاب اسلامی شناخته شده است.

او ادامه داد: البته باید توجه داشت که قدرت گرفتن تنها یک گروه در افغانستان نیز نمی‌تواند سبب آرامش قطعی و دائمی در این کشور و در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی باشد.

دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان  تأکید کرد: خط و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، راه عزت و نجات مسلمین از توطئه‌ها و فتنه‌های شیطان بزرگ است و این تدبیر باید با هوشیاری و بصیرت جمعی مسلمانان و بویژه کشور‌های منطقه دنبال و پیگیری شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار