نماینده پارلمان انگلیس از این کشور خواست توهین به پیامبر اسلام را جرم اعلام کند

نماینده پارلمان انگلیس با افزایش توهین به ساحت پیامبر اسلام (ص) در برخی از شهر‌های این کشور از پارلمان خواست اهانت به اسلام و ساحت مقدس پیامبر را جرم قلمداد کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از قدس العربی، طی جلسه بررسی لایحه جدید انگلیس و بررسی تشدید مجازات برای کسانی که به نماد‌های ملی این کشور توهین می‌کنند «ناز شاه» نماینده مسلمان پارلمان انگلیس و عضو حزب کارگر، موضوع تمسخر اسلام و حضرت محمد «صلی الله علیه و آله» را در این جلسه مطرح کرد.

سخنرانی نماینده حزب کارگر باتوجه به محتوای قوی و ارائه بی‌سابقه آن، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. او از پارلمان خواست تا توهین به نماد‌های مذهبی اسلام ازجمله توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) جزء توهین به عناصر ملی قرار بگیرد تا کسی حق تمسخر و توهین به آن را نداشته باشد.

این پیشنهاد پس از نشان دادن کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام (ص) به دانش‌آموزان مدرسه‌ای در «باتلی» که اعتراض والدین این دانش‌آموزان را درپی داشت، مطرح شد. 

نازشاه از همکاران خود در پارلمان درمورد احساسات مسلمانان، و لزوم احترام گذاشتن به ارتباط آن‌ها با حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) و اهمیتی که این ارتباط در زندگی هر مسلمان نشان می‌دهد، سوال کرد.

این نماینده انگلیسی همچنین گفت: به‌عنوان یک مسلمان و نماینده میلیون‌ها نفر از مسلمانان انگلیس و یک چهارم مردم جهان، ما هرروز از عزیزمان حضرت (محمد صلی الله علیه و آله) قدردانی می‌کنیم.

این نماینده پارلمان انگلیس تأکید کرد که وقتی متعصبان و نژادپرستان پیامبر (ص) را تحقیر یا توهین می‌کنند، مانند این است کسی «وینستون چرچیل» را در انگلیس تحقیر کند!، او در ادامه گفت: آسیبی که به قلب ما وارد می‌شود غیرقابل تحمل است، زیرا برای دو میلیارد مسلمان او رهبر است، او هویت مسلمانان در قلبشان است.

پیش‌تر با افزایش موج اسلام‌هراسی در اروپا چندین مسجد در کشور‌های اروپایی مانند هلند مورد هجوم قرار گرفته و حتی به آتش کشیده شدند. در آخرین مورد از آن یک خانواده مسلمان در حادثه‌ای دلخراش به‌دست یک جوان ۲۰ ساله‌ی کانادایی در خیابان زیر گرفته شدند که موجب شد ۴ عضو این خانواده جان خود را از دست بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
دمش گرم با غیرته
آخرین اخبار