ماجرای معلولیت فَک بازیگر معروف از زبان یک دندانپزشک

یکی از بازیگران کشورمان به تازگی فیلمی را در فضای مجازی منتشر کرده و در آن از ماجرای عجیب معلولیت فَک خود در جریان یک درمان دندانپزشکی گفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یکی از بازیگران سینما و تلویزیون کشورمان، به تازگی فیلمی را در فضای مجازی منتشر کرده و در آن از ماجرای عجیب معلولیت فَک خود بر اثر خطای یک پزشک و در جریان یک درمان دندانپزشکی گفته و مدعی شده است که برای اینکه بتواند حرف بزند، مجبور است فکش را با دست بگیرد!

عبدالحمید ظفرقند دندانپزشک در واکنش به صحبت‌های این هنرمند گفت: تا کنون هیچ درمانی نبوده که به طور صد در صد نتیجه بخش باشد و مبنای درمان این است که ما بالای ۹۰ درصد بتوانیم به بهبودی بیمار برسیم و به طور کلی ممکن است هر اقدام درمانی با عوارضی همراه باشد.

وی ادامه داد: احتمال دارد به دلیل انجام اقدامات دندانپزشکی فک با مشکلاتی رو به رو شود و برای مثال ممکن است دندان عقل در قسمتی قرار بگیرد که به عصبی که مربوط به یک نیمه فک می‌شود، بسیار نزدیک باشد و اگر به آن دندان دست زده شود احتمال آسیب به اعصاب حسی بسیار زیاد است.


بیشتر بخوانید: 

ماجرای عجیب معلولیت فَک سحر جعفری جوزانی! + فیلم


این دندانپزشک افزود: از این رو بسیاری از همکاران ما انجام چنین اقداماتی را نمی‌پذیرند چرا که ممکن است در صورت آسیب به اعصاب حسی فک با شکایت از جانب بیمار مواجه شوند و ثابت کردن این موضوع که خطای پزشکی در کار نبوده بسیار سخت است و از طرفی دیگر برخی بیماران مجبور هستند برای اینکه برای فک و یا سایر دندان‌هایشان مشکل بیشتری ایجاد نشود، دندان عقل خود را بکشند.

ظفرقند متذکر شد: من واقعا نمی‌دانم که آیا می‌توان کلمه عوارض را در خصوص اتفاقات این چنینی اطلاق کرد یا نه؟! چرا که عوارض در اثر اقدامی که انجام شده بروز پیدا می‌کند و این در حالی است که هنگامی که دندان عقل در قسمتی قرار بگیرد که اعصاب حسی قرار دارند، در هر صورت بی حسی فک ایجاد می‌شود و بروز این اتفاق طبیعی است.

وی توضیح داد: یکی از نزدیکان خود من هم اخیرا به دلیل جراحی دندانپزشکی که انجام داده دچار بی حسی فک شده که بروز این عارضه در او طبیعی بوده و ما در خصوص بیماران اهم و مهم را در نظر می‌گیریم و هنگامی که یک تومور و یا کیست در لثه وجود دارد و حتما باید برداشته شود، تخلیه آن و بی حسی فک به مراتب بهتر از این است که تومور و کیست در دهان وجود داشته باشند و عوارض بسیار بدتری را ایجاد کنند و بین احتمال از دست دادن جان و یا بی حسی فک کدام را باید انتخاب کرد؟!

این دندانپزشک ضمن اشاره به اینکه بیماران و همراهانشان هم بین این دو زنده ماندن را انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: در هر صورت ما پزشکان به این دلیل که با بدن انسان سر کار داریم بسیار باید دقت کنیم چرا که درمان کار سختی است و ممکن است عوارضی را برای بیمار ایجاد کند، اما به طور کلی اقدام درمانی نیست که کل فک بیمار را دچار بی حسی کند و حتی در تومور‌ها هم چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و، اما این احتمال وجود دارد که قسمتی از فک دچار این مشکل شود.

منبع: میزان 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۸ ۲۲ تير ۱۴۰۰
محکمه قضایی پزشکی مستقل از نظام پزشکی توسط افراد امین و گزینش شده واجب است در حوزه بحث پزشکی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
واقعا نمیدونم چرا بعضی از این پزشکا فکر میکنن از آسمون اومدن از مردم سوا هستن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۰ تير ۱۴۰۰
ماله نکش دکتر. این که تومور نداشته حرفهاش هم گوش کنید میگه همین جور بوتاکس از عقب فک تزریق میکرد میومد جلو.
قطعا دکتر معالج خطای فاحش انجام داده. بد شانسی دیگه دکتر این بوده که مریضش مشهوره. اگر یک ادم معمولی بود سرش را هم میبرید صداش به کسی نمیرسید و نهایتا بهش میگفتن اول برو فکت را درست کن بعد بیا حرف بزن تا ما بفهمیم تو چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۹ تير ۱۴۰۰
چی گفت