نه به کیسه‌های پلاستیکی در منطقه گردشگری سانیج

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تفت از پاکسازی منطقه گردشگری و ییلاقی سانیج با شعار نه به کیسه‌های پلاستیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،   حسین عباسیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست تفت گفت: پاکسازی دره شگفت انگیز، تفریحی و گردشگری سانیج با حضور معاون امنیتی فرماندار شهرستان، بخشدار مرکزی، دهیاران و شورا‌های روستا‌های سانیج، انجمن مردم نهاد و همکاری اداره حفاظت محیط زیست با شعار نه به کیسه‌های پلاستیکی انجام شد.

او افزود: با توجه به حجم بالای گردشگر در ایام مختلف سال در ییلاقات شهرستان و وجود زباله و کیسه‌های پلاستیکی در مسیر این دره، با شعار نه به کیسه‌های پلاستیکی قسمتی از این منطقه را از وجود زباله پاکسازی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تفت ادامه داد: امروزه بحران ریختن زباله و به خصوص مواد پلاستیکی در طبیعت به یک پدیده ناهنجار تبدیل شده است و تمام تلاش ما باید برای تغییر این رویکرد و حرکت در مسیر طبیعت بدون زباله باشد، چرا که ریختن زباله در طبیعت برابر با نابودی محیط زیست است.

او بر لزوم فرهنگ سازی و مدیریت در حوزه پسماند تاکید کرد و افزود: هر تن زباله حدود ۴۰۰ متر مکعب گاز گلخانه‌ای دی اکسید کربن متصاعد می‌کند و از هر تن زباله ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر شیرابه خارج می‌شود که می‌تواند تاثیر خطرناکی روی آب و خاک داشته باشد.

عباسیان گفت: چرخه بازگشت به طبیعت در مورد بسیاری از مواد موجود در زباله مانند ظروف آلومینیومی، شیشه ای، کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی به طول می‌انجامد و این مواد سال‌ها باعث آلودگی و آسیب به محیط زیست می‌شوند.

او قدردانی از عملکرد سازمان‌های مردم نهاد استان، گفت: تشکل‌های زیست محیطی مردم نهاد بازوان قدرتمند سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت و حراست از محیط زیست هستند.

شهرستان تفت با توجه به واقع شدن در نزدیکی مرکز استان یزد و وجود ارتفاعات شیرکوه و آب و هوایی کاملا متفاوت موجب شده است تا در ایام مختلف افراد بسیاری به این ییلاقات سفر کرده و از طبیعت منطقه بهره ببرند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار