علامتی که نشان دهنده ابتلای احتمالی به کرونا پس از تزریق واکسن است

محققان می‌گویند اگر واکسن زده اید، اما بیش از حد معمول عطسه می‌کنید به احتمال زیاد به کرونا مبتلا شده اید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "المرصد"، با واکسیناسیون بخش عمده‌ای از مردم علیه ویروس کرونا ایمن شده است و تعداد موارد و مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش می‌یابد، اما برخی از افراد و در موارد نادر، با وجود تزریق واکسن، هنوز به این ویروس مبتلا می‌شوند.

در صورت ابتلا به COVID-۱۹ حتی پس از واکسیناسیون باید به دنبال چه علائمی باشید؟

محققان در مطالعه‌ای که با همکاری شرکت بهداشتی "Zoe" انجام شد، علائم عفونت کووید۱۹ را در بین افرادی که واکسن دریافت کرده اند و سایر افرادی که این واکسن‌ها را دریافت نکرده اند، پیگیری کرده و دریافتند که عطسه بیش از حد معمول می‌تواند نشانه‌ای از این بیماری در افرادی باشد که واکسن دریافت کرده اند.

برنامه‌ای به نام ZOE COVID Symptom Study توسط پزشکان و دانشمندان در بیمارستان عمومی ماساچوست، دانشکده بهداشت عمومی چان، دانشگاه هاروارد، کالج کینگ لندن و دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد با همکاری علوم بهداشتی ZOE برای جمع آوری اظهارات داوطلبانه شرکت کنندگان ایجاد شد.

با مطالعه داده ها، محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که واکسینه شده و سپس آزمایش ویروس کرونای آن‌ها مثبت بوده، در مقایسه با افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، احتمالاً عطسه را به عنوان یکی از علائم گزارش می‌کنند. 

اما آن‌ها هشدار دادند مهم است که به یاد داشته باشید که رابطه بین عطسه و کووید۱۹ خیلی قوی نیست، بنابراین شما باید نسبت به سایر علائم بیماری، خواه واکسیناسیون شده اید یا نه، هوشیار باشید. 

محققان می‌گویند عطسه معمولاً از علائم اولیه Covid-۱۹ نیست و به احتمال زیاد نشانه سرماخوردگی، آنفلوانزا یا آلرژی است.

محققان از افراد واکسینه شده، که بدون دلیل زیاد عطسه می‌کنند، خواستند تا آزمایش کرونا انجام دهند، به خصوص اگر آن‌ها با افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند زندگی یا کار  کنند.

واکسن‌ها محافظت کامل در برابر عفونت با Covid-۱۹ را تضمین نمی‌کنند، زیرا ثابت شده است که واکسن‌های "Pfizer" و "Moderna" فقط ۹۵ درصد موثر هستند، در حالی که واکسن جانسون اند جانسون ۶۶ درصد اثر بخشی را به دست آورد.

در ایالات متحده از بین هر ۱۰۰۰۰ نفر که واکسن دریافت کرده اند، تقریبا یک نفر دوباره به کرونا مبتلا شده است و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید که چنین مواردی پیش بینی می‌شود.

کارشناسان در این مطالعه می‌گویند افرادی که واکسن دریافت کرده و سپس به کووید۱۹ مبتلا شده اند، علائمی مشابه با کسانی که ایمن سازی نشده اند را تجربه می‌کنند، اما بیماری آن‌ها خفیف و کوتاهتر و یا بدون علامت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نجفدری
۱۴:۰۹ ۲۲ تير ۱۴۰۰
سلام حتی دیشب تو کشور خارجه فهمیدن تمامی ویروس کرونا از طریق لوازم ارایشی بوجود میاد تو همون لحظه منشی برنامه با دستمال جلو دوربین شروع کرد به تمیز کردن ارایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
همه انسانها باهم متفاوتند ودرصد اثرات واکسن ها هم برافراد متفاوت است و تاثیر واکسن بصورت ۹۱ درصد ایمنی یا کمتر وبیشتر فقط تبلیغات برای واکسیناسیون است وحتی اگر واکسن تاثیر %۱۰۰ هم داشته باشد ایمنی با واکسن کوتاه مدت است و فقط توقف مرگ ومیر ۹۰ درصدیست ولی ابتلای مجدد هرفرد واکسن زده به کرونا امری طبیعی است وابتدای ورود کرونا به بدن عطسه است البته مبتلا شدن به کرونا برای افرادی که مقاومت وحساسیت بالایی به ویروس دارند همراه با عطسه سخت وخشن است ومعنی عطسه اعلام آمادگی بدن برای تقابل با ویروس است ولی افرادی که درعین ابتلا به کرونا عطسه نمی کنند نشان دهنده آن است که بدن آنها دوحالت دارد یا با ویروس سازگاراست ویا اینکه توانایی مقابله را ندارد ودلیل این حرف اینست که وقتی انسان به ویروس مبتلا می شود با خوردن برخی غذاهای تقویت کننده عطسه اش بیشتر ومحکم تر وقوی تر می شود درحالی که با بی تفاوت بودن نسبت به ویروس هم آبریزش شدیدترمی شود وهم عطسه ها ضعیف تر وطول مدت بیماری هم بیشتر می شود بنابراین عطسه کردن ونوع ومیزان آن اهمیت ویژه ای درشناخت میزان بیماری وآمادگی تقابل بدن بابیماری دارد ونمی توان آن را درعلم پزشکی کم اهمیت دانست وبین ویروس وعطسه یک رابطه تنگاتنگی وجود دارد وتجربه نشان داده که با تحریک بدن به عطسه شدید نظیر نگاه مستقیم به نور چراغ یا بو کشیدن برخی ادویه ها یا گیاهان خرد وخاک شده بطور مکرر باعث کم کردن غلظت تراکمی ویروسهاشده وبدن نسبت به آنها مقاوم شده یا بطور کلی ویروس دفع وتضعیف شده است البته قبل ازعطسه هرگونه سوزش ریز در انتهای لوله های بینی خودبه خود علامت ورود ویروس به بدن است وشستن با آب جوشیده ملایم محلول به میزان یک بارنمک پاشیدن بانمکدان کفایت می کند وسوزش باید قطع شود واگرقطع نشد شستن مجدد واجب است واگربازهم قطع نشد به جای نمک باید ازمایع ظرفشویی به میزان یک قطره استفاده شود و حنجره راهم باید طبق دستور شست وشوی ذکرشده با آب نمک تمیز نمود واگرفرد فشارخون ندارد می تواند همین نوع آب نمک را برحسب وزن بدنش بیاشامد یعنی هر۵۰ کیلو یک قاشق مرباخوری ولی افراد دارای بیماری زمینه ای حق هیچگونه استفاده ازاین دستورالعملها را ندارند و فقط باید دربیمارستان بستری شوند.
-
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
فققققققط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زیرا ثابت شده است که واکسن‌های "Pfizer" و "Moderna" فقط ۹۵ درصد موثر هستند..شما همین فقط 95 درصد را تولید و به ملت بدبخت بزنید..
و اینکه:
در ایالات متحده از بین هر ۱۰۰۰۰ نفر که واکسن دریافت کرده اند، تقریبا یک نفر دوباره به کرونا مبتلا شده است و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید که چنین مواردی پیش بینی می‌شود.
این رقم واقعاااااااا بسیار ناچیزه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خیلی کشورها رابطه صمیمی با آمریکا دارند. همه آنها واکسن زده اند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۴:۲۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ما که معلولیم چی کی به ما واکسن میزنن همش مریضیم سیستان هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
از هر 10000 نفر تقریبا یک نفر ممکنه مبتلا بشه! خدا باعث و بانی دشمنی ما با آمریکا رو به درک واصل کنه انشالله. وگرنه الان ما هم این واکسن ها رو زده بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
آمریکا با ما دشمنی داره و بخاطر دشمنی آمریکاست که ما هم دشمن او هستیم .
برو تاریخ را بخوان تا عمق دشمنی آمریکاییها را متوجه بشی
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۵:۴۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
پسر خوب همه با ما دشمن چرا واکسن آمریکایی راهم دشمن خودمون کردیم .وارد کنن هر کس دوست داشت واکسن آمریکایی بزنه هر کس هم دوست داشت واکسن ایرانی.نه اینکه سخنگوی ستاد کرونا بیاد بگه هیچ انتخابی نیست والا وبلا باید واکسن ایرانی بزنید.تمام این دشمنی ها فقط برای یک عده ای سود داره و دودش فقط تو چشم ما میره و مردم هم شدن بازیچه وموش آزمایشگاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ایران هی میگه دشمن ما امریکاس کی اونا یبار ریختن تو خیابون بگن مرگ بر کشور ما ... ۴۰ ساله ما داریم میگیم مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
تو هم با تاریخت اصل الان ک هر کاری میخاد بکنه نمیتونه دنیا با قدرت امریکا میچرخه ..ما الان تو بدترین فشارها هستیم ... دولت ک براش مهم نیس اگ بود کوتاه میومد حتی تو مجلسم نمایندگان میگن مرگ بر امریکا ولا فباحت داره ۴۰ سال گفتیم چیشد ها ۳؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۳ ۲۱ تير ۱۴۰۰
1-باعث و بانی اصلی مشکل ایران و آمریکا اسراییل است و کمی هم برخی اعراب
2- اگر با آمریکا رفیق هم باشی واکسن خیلی نصیبت نمیشه
3- کشورها اول به منافع خودشان نگاه میکنند مخصوصا آمریکا که کثیف و خبیث هم هست .
4- به عرایضم اصلا لحظه ای هم شک نکن
آخرین اخبار