ماجرای دنباله دار حذف یا بازگشت معافیت های مالیاتی مناطق آزاد

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: معافیت های مالیاتی یکی از بهترین مشوق های سرمایه گذاری اقتصادی در مناطق آزاد است که دیگر این مناطق از این امتیاز برخوردار نیستند.

جبار سالم پور سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ ،دیدگاه تعدادی از نمایندگان به سایر مناطق آزاد مانند برخورداری ، توانمندی و امکانات  منطقه آزاد کیش است و به همین دلیل امسال متأسفانه معافیت مالیاتی حذف شد و مارا دچار چالش اساسی کرد.

او در خصوص حل مشکل حذف معافیت مالیاتی  بیان کرد:نشست های متعددی را برگزار کردیم و نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر پیگیری های زیادی را انجام دادند اما زمانی که قانونی به تصویب مجلس می رسد باید ۶ماه از تصویب آن بگذرد که امکان بررسی مجدد آن باشد و برای لغو این قانون  درخواست های زیادی صورت گرفت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اعتراض خودش را اعلام کرده است.

سالم پور افزود:دادخواست ابطال قانون حذف معافیت مالیاتی را به دیوان عدالت اداری ارائه دادیم اما باتوجه به تغییرات اخیر در قوه قضاییه و روزهای پایانی دولت دوازدهم ،احتمال اینکه به زودی رسیدگی بشود بسیار کم است اما امیدواریم با پیگیری هایی که به همراه مسئولان سایر مناطق آزاد انجام میدهیم ،بتوانیم در آینده نزدیک این موضوع را به سرانجام برسانیم.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد:مبالغی که به عنوان مالیات از مردم آبادان و خرمشهر دریافت می شود به طور مستقیم به حساب خزانه کل کشور واریز می شود.

او در پایان اضافه کرد: باتوجه به محرومیت و مشکلاتی که در آبادان و خرمشهر وجود دارد ،حذف مالیات به عنوان مهم ترین عامل و مشوق سرمایه گذاری اقتصادی در منطقه است ،امیدواریم به زودی شاهد بازگشت معافیت مالیاتی باشیم و ازآن بهره مند شویم.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.