استاندار قزوین:

آماده گسترش روابط با کشور‌های اروپایی هستیم

استاندار قزوین گفت: استان قزوین با داشتن ظرفیت‌هاو موقعیت جغرافیایی مناسب و شبکه حمل و نقل مدرن می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی جذاب باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در دیدار با سفیر صربستان گفت: استان قزوین یکی از استان‌های پیشگام در حوزه صنعت به شمار می‌رود و همچنین نخستین شهر صنعتی ایران در این استان واقع شده است.

جمالی پور خاطرنشان کرد: برای گسترش روابط با کشور‌های اروپایی آمادگی داریم و قزوین هم توانمندی زیادی دارد که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین افزود: قزوین ظرفیت‌های بسیار خوب و موقعیت جغرافیایی مطلوب و شبکه حمل و نقل مناسبی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی جذاب باشد و آن‌ها را برای ورود به ایران و استان ما ترغیب کند.

جمالی پور در ادامه گفت:استان قزوین با داشتن صنایع متنوع و متعدد، دشت کشاورزی و مناطق زیبای گردشگری و تاریخی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه روابط با کشور صربستان دارد.

استاندار بیان کرد: قزوین همچنین با داشتن زیرساخت‌های مناسب، نیروی انسانی کافی و فنی و انرژی‌های خوب بهترین استان برای مبادلات تجاری است.

وی افزود: قزوین ظرفیت‌های بسیار خوب و موقعیت جغرافیایی مناسب و شبکه حمل و نقل مدرنی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی جذاب باشد و آن‌ها را برای ورود به ایران و استان ما ترغیب کند.

روابط تهران و بلگراد در بهترین سطح قرار دارد

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: روابط بین دو کشور صربستان و ایران در بهترین سطح ممکن در طول تاریخ قرار دارد و با این حال علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها و مناسبات هستیم.

دراگان تودورویچ افزود: صربستان به گسترش روابط با ایران بسیار علاقه‌مند است و این دو کشور، دوستان خوبی برای یکدیگر هستند و همواره از روابط خوبی با هم برخوردار بوده اند.

تودورویچ با بیان اینکه مناسبات صربستان با ایران را تنها به تهران محدود نمی‌کنیم، گفت: با برنامه ریزی خوب می‌توانیم روابط بیشتری را با یکدیگر در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، علمی و اقتصادی و با شهر‌های ایران از جمله قزوین داشته باشیم.

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازار بزرگ ایران فرصت خوبی برای تقویت روابط تجاری بین دو کشور است، گفت: ایران از جمله قزوین ظرفیت‌های بالایی در صنعت گردشکری دارند و در این خصوص نیز می‌توانیم همکاری‌های خوبی با هم داشته باشیم.

تودورویچ گفت: موضوع کشاورزی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و نقاط اشتراک زیادی برای توسعه همکاری‌های تجاری بین ایران از جمله قزوین با صربستان وجود دارد.

وی ادامه داد: از حیث فرهنگی نیز اشتراکات زیادی داریم و بسیاری از کتاب‌های فارسی در حدود ۱۳۰ جلد به زبان صربی ترجمه شده و خیلی از هموطنان ما با شعرای معروف ایرانی آشنا هستند.

سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران در ادامه از همکاری برای ساخت یک فیلم مشترک بین ایران و صربستان در راستای توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار