گفتگوی وزرای خارجه پاکستان و آمریکا درباره افغانستان

وزرای خارجه پاکستان و آمریکا در تماسی تلفنی درباره تحولات امنیتی منطقه بویژه افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، وزرای خارجه پاکستان و آمریکا به صورت تلفنی در خصوص تحولات امنیتی منطقه بویژه افغانستان گفتگو کردند.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در باره موضوعات مورد علاقه به رایزنی پرداخت.

این بیانیه افزود: طرفین در این گفتگوی تلفنی برای ایجاد یک رابطه گسترده، بلند مدت و پایدار بویژه در همکاری‌های اقتصادی، اتصالات و صلح منطقه‌ای توافق کردند.

مقامات دو کشور همچنین آخرین تحولات افغانستان را بررسی کرده و بر لزوم ادامه همکاری نزدیک خود جهت اطمینان از پیشرفت معنی دار روند صلح تاکید کردند.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان به همتای آمریکایی خود گفت: همگرایی اساسی بین پاکستان و ایالات متحده درباره لزوم حل و فصل صلح آمیز مسئله افغانستان وجود دارد.

او تصریح کرد: صلح در افغانستان مسئولیت مشترک کلیه ذینفعان و همچنین بازیگران اصلی منطقه و بین المللی است به همین دلیل تمام ذینفعان باید به گروه‌های افغان فشار آورند تا در جهت دستیابی به یک توافق سیاسی فراگیر، گسترده، همه جانبه و سازنده گام بردارند.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این با وزیر خارجه قطر در تماسی تلفنی درباره تحولات امنیتی منطقه و مسئله گفتگوهای صلح افغانستان گفتگو کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار