از ضربه سخت ویروس منحوس کرونا به کاراته تا میزبانی تاق بستان برای بسکتبال

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه با اشاره به ضربه سخت ویروس منحوس کرونا به این رشته ورزشی، گفت: برای اعاده به وضع سابق راه سخت و دشواری در راه کاراته کشور و به تبع آن استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید نصرالهی رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه گفت : شیوع ویروس منحوس کرونا ضربه مهلکی را بر قامت رشد و ترقی کاراته در استان وارد آورده است.

او گفت : تعطیلی مکرر باشگاه‌های کاراته، بیکاری مربیان و باشگاه‌های این رشته ورزشی و دوری ورزشکاران از میادین ورزشی شرایطی را فراهم آورده است که کاراته کرمانشاه ضربه سختی را از این ویروس منحوس متحمل شده است و برای مقابله با آن راهکار‌های را باید طراحی و به کار بست.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه ادامه داد: نیاز‌های اساسی کاراته در سطح هر شهرستان در قالب نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارزیابی و از مسئولان ورزش در دولت جدید مطالبه می شود.

او افزود: با توجه به تعداد ورزشکاران فعال و مدال‌آوری ملی و بین الملی که در سطح شهرستان‌ها مشاهده می‌شود، احداث سالن‌های اختصاصی کاراته در سطح بسیاری از شهرستان‌ها یک نیاز اساسی است و باید مقدمات این عمل اندیشیده شده و با همکاری اداره کل ورزش وجوانان عملیاتی شود.

نصرالهی افزود: بسیاری از هیأت‌های شهرستان‌های تابع استان، خواستار برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری کاراته در سطوح مختلف بودند، این مهم با ارزیابی و امکان سنجی لازم از طرف کمیته آموزش و کمیته داوران هیأت در راستای مانع‌زادیی از مرکز استان در دستور کار هیأت قرار دارد.

این قهرمان اسبق کاراته کشور گفت: یکی از رشته‌های ورزشی که با کمترین آمار شیوع بیماری کرونا سریعا باشگاه‌ها و مسابقات آن تعطیل شد کاراته بود، این امربدون در نظر گرفتن معیشت و وضعیت تمرین قهرمانان این رشته ورزشی صورت گرفته و هم‌اکنون برای اعاده به وضع سابق راه سخت و دشواری را در راه کاراته کشور و به تبع آن استان قرار داده که باید با همکاری و مساعدت مسئولان ادارات مرتبط با ورزش آن را پیمود.

برگزاری رقابت‌های منطقه‌ای بسکتبال ۳ به ۳ در مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه گفت: رقابت‌های منطقه‌ای بسکتبال ۳ به ۳ (بسکتبال خیابانی) در مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان برگزار می‌شود.

کرم احمدیان با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های بسکتبال ۳ به ۳ قهرمانی کشور، افزود: باتوجه به ماهیت مهیج این رقابت‌ها تلاش شده تا جنبه گردشگری هم به آن داده شود، براین اساس آن را در محوطه بنا‌های تاریخی برگزار می‌کنند.

او ادامه داد: مرحله استانی این رقابت‌ها چندی پیش برگزار شد و توانستیم تیم استان را برای حضور در مرحله منطقه‌ای آن انتخاب و آماده کنیم.

رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه با بیان اینکه مرحله منطقه‌ای رقابت‌های بسکتبال ۳ به ۳ طی روز‌های هفتم و هشتم مرداد برگزار می‌شود، گفت: باتوجه به موافقت فدراسیون، کرمانشاه میزبانی منطقه غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام و همدان را خواهد داشت.

او ادامه داد: طبق توافقی که با مسئولان میراث فرهنگی استان داشته ایم، این رقابت‌ها را در مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان برگزار خواهیم کرد.

احمدیان افزود: البته از آنجایی که درخواست میزبانی مرحله نهایی این رقابت‌ها را نیز داده ایم، مقرر شده تا در صورت موافقت، این رقابت‌ها را با حضور ۱۶ تیم در مجموعه جهانی بیستون برگزار کنیم.

او به اهمیت بسکتبال ۳ به ۳ در ورزش دنیا پرداخت و گفت: باتوجه به المپیکی بودن این رشته در دنیا توجه زیادی به آن می‌شود و علاقمندان بسیاری دارد.

احمدیان بسکتبال ۳ به ۳ را یکی از راه‌های جذب جوانان به سمت بسکتبال دانست و افزود: این رشته مهارت‌های تکنیکی فردی را در بسکتبال بالا می‌برد و آن را به ماشینی فوق العاده برای پیشرفت بسکتبال تشبیه می‌کنند .

پایان عملیات احداث پیست موتورکراس دهکده المپیک کرمانشاه

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه گفت: با پایان عملیات احداث پیست موتورکراس دهکده المپیک کرمانشاه، این پیست آماده افتتاح است.

محمد جواد کرانی با اشاره به گذشت چهار سال از کلنگ زنی پیست موتورکراس کرمانشاه، افزود: سال ۱۳۹۶ بود که پروژه احداث پیست موتورکراس کرمانشاه در دستورکار قرار گرفت.

او ادامه داد: هرچند این پروژه در شروع کار شتاب خوبی داشت و حتی پیش بینی می شد یکسال بعد به افتتاح برسد، اما متاسفانه بنا به دلایلی از جمله مشکلات اعتباری با کندی مواجه شد.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه افزود: خوشبختانه با اعتباراتی که از پارسال به آن تزریق شد، این پروژه دوباره جان گرفت و اکنون در آستانه افتتاح است.

او گفت: پروژه پیست موتوکراس کرمانشاه در مساحت حدود ۲۰ هزار متر مربع یکی از استانداردترین پیست های این رشته در کشور است که می تواند میزبانی مسابقات مختلف را داشته باشد.

 این مسئول گفت: پروژه پیست موتورکراس کرمانشاه بزودی با حضور مسئولین ورزش استان افتتاح خواهد شد.  

کرانی از استاندارسازی پیست آفرود دهکده المپیک هم خبرداد و گفت: این پیست حدودا سه کیلومتری که چندسال پیس افتتاح شد، دارای مشکلاتی بود که اخیرا آن را استاندارد سازی کردیم.

او ادامه داد: قهرمانان آفرود کرمانشاه این روزها در این پیست مشغول تمرین هستند تا خود را برای حضور مسابقات کشوری آماده کنند.

این مسئول تیرماه را ماه طلایی موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه دانست و گفت:  در این ماه علاوه بر آماده سازی پیست موتورکراس برای افتتاح و استانداردسازی پیست آفرود، اقدامات دیگری هم انجام شد، از جمله اینکه موافقت با صدور پلاک ورزشی برای موتورهای ریس را گرفتیم.

او افزود: سه نفر از مربیان کرمانشاهی توانستند مدرک بین المللی تورینگ و سافاری را در تهران بگیرند که افتخاری برای این رشته در کرمانشاه است.

کرانی اعزام آفرودرهای کرمانشاهی به مسابقات قهرمانی کشور را از دیگر برنامه های هیات برای روزهای آینده دانست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار