در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان و مطرح شد؛

تله مجرمان سایبری برای کاربران/ سرقت اطلاعات خصوصی با عضویت در برنامه‌های خاص

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا نسبت به سرقت اطلاعات خصوصی کاربران هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مجرمان سایبری با طراحی بدافزار‌ها اغلب به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند.

وی افزود: این افراد گاهی اوقات برای هدف قرار دادن سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی به دنبال نفوذ، سرقت اطلاعات و باج گیری از آن‌ها هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: بر اساس گزارش تیم بیت بان، اخیرا بیش از ۸۰۰ بدافزار که نام بسته‌ی تمامی آن‌ها با pardakht . ir آغاز می‌شود، در کانال‌های فارسی زبان شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار هستند.

وی افزود: این بدافزار‌ها از برنامه‌های جعلی با عنوان‌های معروف، چون دیوار، رفاه، پیگیری سفارش دیجی مارکت و ...، اینترنت ملی یا دریافت حجم‌های زیادی اینترنت رایگان، فیلم‌ها یا چت‌هایی با عناوین مستهجن، ابلاغیه‌های قضایی و پیگیری شکایات، دریافت هدیه ویژه، پنل‌های فالوور ارزان و ... استفاده کرده‌اند.

سرهنگ رجبی خطاب به کاربران تاکید کرد: از دانلود برنامه‌های موبایلی از شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید و با نصب ضد بدافزار مناسب امنیت موبایل خود را افزایش دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۲:۱۲ ۱۸ تير ۱۴۰۰
اعدام
آخرین اخبار