لامبورگینی آونتادور مدل Ultimae edition رسما معرفی شد؛ آخرین گاو خشمگین با موتور V12

لامبورگینی با ارائه محصول جدیدش به نام "LP ۷۸۰-۴ Ultimae edition" در فستیوال گوودوود، با لامبورگینی آونتادور خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنایع خودروسازی شامل همه بخش‌های طراحی، توسعه، تولید، بازار و فروش لوازم نقلیه موتوری است. مجموعه شرکت‌ها و کارخانجاتی که در طراحی، ساخت، بازاریابی و فروش وسایل نقلیه موتوری دخیل هستند، بخشی از این صنعت هستند.

امروزه توسعه شهرنشینی و روند افزایش جمعیت در شهرها و به دنبال آن وسعت شهرها، پیشرفت صنعت خودروسازی و وابستگی روزافزون به آن موجب بروز مشکلات ترافیکی، پارکینگ، طولانی شدن زمان جابه‌جایی، حمل و نقل عمومی ناکافی، از دست دادن فضاهای عمومی، اثرات نامطلوب زیست‌محیطی، تصادفات و عدم ایمنی و افزایش مصرف شده است که از تبعات سیستم حمل و نقل ناپایدار در مناطق شهری است.

خودروی سوپر اسپورت

در همین زمینه کمپانی های مطرح خودروسازی در جهان با بهره گیری از مجرب ترین مهندسان و طراحان و با استفاده از آخرین استانداردها و تجهیزات روز دنیا سعی دارند تا با تولید اتومبیل های با کیفیت مشکلات حمل و نقل شهری و بین جاده ای را مرتفع نمایند. لامبورگینی (Lamborgini) شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودرو‌های سوپر اسپرت فعالیت می‌کند.

لامبورگینی

شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تأسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه Audi آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی و به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت که خود زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن است. ستاد مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک به نام سن‌آگاتا بولونیز قرار دارد و تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سیان، اوراکان، ونو توقف تولید و اوروس را تولید می‌کند.

شرکت لامبورگینی

به نقل از autocar، بیش از یک دهه از معرفی لامبورگینی آونتادور می‌گذرد و لامبورگینی برای خداحافظی با گاو خشمگین خود یک مدل جدید با نام "LP ۷۸۰-۴ Ultimae edition" را به طور رسمی معرفی کرده است. این مدل آخرین محصول لامبورگینی خواهد بود که از موتور V۱۲ تنفس طبیعی بدون هر گونه سیستم اضافی هیبریدی و برقی نیرو می‌گیرد. لامبورگینی قرار است با این محصول در فستیوال گوودوود سال جاری حاضر شود و جشنی را برای خداحافظی با این محصول بگیرد.

لامبورگینی آونتادور مدل Ultimae edition

ویژگی های "LP ۷۸۰-۴ Ultimae edition"

موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر توانایی تولید حداکثر قدرت ۷۶۹ اسب بخار قدرت را دارد که مشابه با مدل SVJ است. در حال حاضر در مدل Essenza SCV۱۲ این موتور توانایی تولید ۸۱۹ اسب بخار قدرت را دارد. گرچه این مدل تنها قابلیت استفاده در پیست‌های اتومبیل رانی را دارد. این نیرو توسط گیربکس ۷ سرعته تک کلاچه به هر چهارچرخ ارسال می‌شود.

جانشین لامبورگینی آونتادور

حداکثر گشتاور موتور نیز به ۷۳۰ نیوتن متر می‌رسد. این گاو خشمگین برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت است. لامبورگینی با ترکیب زبان طراحی مدل S و SVJ یک ترکیب زیبا و منحصر به فرد ایجاد کرده است تا هنر خود را در زمینه طراحی به رخ رقبای خود بکشد.

لامبورگینی آونتادور مدل Ultimae edition

لامبورگینی تنها ۳۵۰ دستگاه از مدل کوپه و ۲۵۰ دستگاه از مدل رودستر آن تولید می‌کند. لامبورگینی از رنگ بندی اختصاصی برای این محصول استفاده کرده است و قابلیت انتخاب آپشن سقف تمام فیبرکربنی در مدل رودستر نیز وجود دارد. در حال حاضر قیمت نهایی این مدل مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که برچسب قیمتی ۴۰۰ هزار پوند چندان دور از انتظار نباشد.

محصول جدید لامبورگینی

لامبورگینی سال سختی را پشت سر گذاشته است و گرچه فروش مدل شاسی بلند آن یعنی اوروس کمک شایانی به این سوپرخودرو ساز ایتالیایی کرده است، اما روابط آن با مالک اصلی خود یعنی گروه فولکس واگن چندان جالب نیست به گونه‌ای که حتی زمزمه فروش لامبورگینی نیز رسانه‌ای شده بود، اما به نظر می‌رسد که فولکس واگن قصد انجام این کار را ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار