اینجا اشتهارد، دعوتید به صرف سبزی با طعم فاضلاب صنعتی

ورود فاضلاب شهرک های صنعتی به مزارع اشتهارد، دغدغه روز و شب کشاورزان این منطقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مشکل حل نشده ورود آب تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد به زمین های کشاورزی باعث ناراحتی کشاورزان و کاهش کیفیت محصول‌شان شده است.

میرزایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد با اشاره به این که بخشی از آب‌های روان و فاضلاب های شهرک صنعتی به بخش زهکشی و هم به بخش کشاورزی آسیب وارد کرده است، گفت: متاسفانه فاضلاب شهرک صنعتی به آبی که کشاورزان استفاده می کنند ورود پیدا کرده است؛ در این باره گزارشی تنظیم کردیم و برای شهرک صنعتی فرستادیم.

مدیر جهاد کشاورزی اشتهارد افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی پایین دست و زهکش کشاورزی این شهرستان در معرض خطر جدی فاضلاب شهرک صنعتی قرار دارد.

ثاقبی، مدیرعامل خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد نیز گفت: تصفیه خانه مرکزی شهرک صنعتی اشتهارد با ورودی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ مترمکعب در روز، ۶۰ درصد آبی را که به صورت پساب می آید، به شکل تصفیه شده خارج می کند.

شیبک، فرماندار اشتهارد گفت: استفاده از فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه در شهرک صنعتی کوثر یکی از اولویت هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد روزانه ۳۰۰۰ لیتر پساب را در خود جای می‌دهد که با تقویت و بهسازی آن می توان میزان زیادی از آب تصفیه شده را به درون شهرک بازگرداند.

انتهای پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار