۹۰ درصد تخت‌های بخش‌ کرونایی بیمارستان برازجان پر است

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: با افزایش مبتلایان به بیماری کرونا، حدود ۹۰ درصد تخت‌های موجود در بخش‌هایی کرونایی بیمارستان شهید گنجی پر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: از شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۲ هزار و ۳۸۴ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان شناسایی‌شده‌اند و ۲۲ درصد از کل مبتلایان استان مربوط به دشتستان است.

او افزود: ۴۱ هزار و ۶۵۹ نمونه در مراکز منتخب آزمایش کرونا شهرستان برای مراجعین انجام‌گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ادامه داد: با توجه به شروع اوج پنجم کرونا و روند صعودی این بیماری از اول تیر، مراجعه به مراکز آزمایشگاهی کرونا افزایش‌یافته و روزانه به‌طور متوسط برای ۲۰۵ نفر تست تشخیص کرونا انجام می‌گیرد.

خویش‌دوست عنوان کرد: با افزایش مبتلایان، تعداد مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی شهرستان نیز افزایش‌یافته و اکنون حدود ۹۰ درصد ظرفیت بخش‌هایی کرونایی اشغال‌شده است.

او تاکید کرد: افراد با مشاهده هرگونه علائم اولیه کرونا که در جهش جدید بیشتر شبیه علائم سرماخوردگی است یعنی تب، سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، به مراکز درمانی مراجعه و از خوددرمانی در منزل خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه مراجعه افراد بدحال به بیمارستان افزایش‌ یافته است، گفت: با بررسی‌های انجام‌گرفته مشخص شد که این افراد بدون مراجعه به پزشک در منزل خوددرمانی کرده‌اند و زمان طلایی برای درمان مؤثر و به‌موقع را ناآگاهانه ازدست‌داده‌اند.

خویش دوست تاکید کرد: سه اصل مهم در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا که استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و تهویه مناسب است را به‌صورت صحیح رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.