توقف جستجو برای یافتن افراد زیرآوار مانده در ساختمان فروریخته فلوریدا

مقامات آمریکایی اعلام کردند دیگر امیدی برای یافتن افرادی زنده از زیر آوار ساختمان فرو ریخته در ساحل میامی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته مقامات آمریکایی کار جستجو برای یافتن افرادی زنده از زیر آوار ساختمان فرو ریخته در میامی متوقف شده چرا که دیگر امیدی به زنده ماندن کسی در زیر این حجم از آوار وجود ندارد.

بر این اساس، نیرو‌های امدادی که تا به حال توانسته بودند اجساد ۵۴ نفر را از زیر آوار بیرون بکشند، در ساعات پایانی شب گذشته به دستور مقامات محلی عملیات نجات را متوقف کردند.

دانیلا لوین کاوا، شهردار میامی در یک کنفرانس خبری گفت: در این لحظه دیگر هیچ کاری از دست ما بر نمی‌آید. متاسفانه هیچ امیدی برای زنده یافتن افراد زیر آوار وجود ندارد.

دیروز اجساد ۱۸ نفر دیگر از زیر آوار این ساختمان بیرون کشیده شد و بدین ترتیب تعداد افرادی که هنوز اثری از آن‌ها پیدا نشده به ۸۶ نفر رسید.

مقامات فلوریدا می‌گویند احتمال دارد تعداد افرادی که هنوز مفقود هستند تا دو برابر افزایش پیدا کند.

در جلسه‌ای که با حضور خانواده‌های قربانیان برگزار شد مسئولان امداد و نجات اعلام کردند: احتمال زنده ماندن کسی در این مدت و زیر این حجم از آوار تقریبا "نزدیک به صفر" است.

رئیس آتش نشانان میامی گفت: به خاطر نحوه ریزش ساختمان و نوع جمع شدن آوار این ۱۲ طبقه از ساختمان مسکونی میامی هیچ احتمالی وجود ندارد که فردی بتواند به صورت زنده از زیر آن خارج شود. از همان ساعات اولیه ریزش ساختمان ما نتوانستیم حتی یک نفر را به صورت زنده از زیر آوار بیرون بکشیم.

در چند روز اخیر مقامات فلوریدا دستور دادند بخش فرو نریخته از ساختمان میامی با استفاده از مواد منفجره به طور کلی تخریب شود و دلیل این تصمیم را نزدیکی طوفان شدید السا و شرایط آب و هوایی و خطرناک بودن آوار اعلام کردند.

در تحقیقات اولیه در مورد علت ریزش این ساختمان ۴۰ ساله مشخص شده که سال ۲۰۱۸ یک گزارش مهندسی به مسئولان این ساختمان هشدار داده بود که سازه‌های آن با مشکلات جدی مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
یه سگ تو ایران بمیره سلبریتی های غربپرست خودشون رو می کشند . امروز تو کشور امال ارزوتون ۸۶ نفر زیر اوار موندند پس از چند هفته . شما کحایید چرا داد نمی کشید و گلوی خودتون رو پاره نمی کنید . اینها انسان نیستند که زیر اوار ماندند .
آخرین اخبار