اصرار و انکار بر سر دشواری کنکور سراسری ١۴٠٠/ کدام سوالات با کتاب درسی منطبق نبود؟!

طراحی سوالات فراتر از سطح کتاب درسی در کنکور سراسری ١۴٠٠ موجب گلایه و بلاتکلیفی داوطلبانی شده است که در آرزوی رشته‌های پزشکی بی‌قرارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از یک سال و نیم از شیوع کرونا گذشت و در این ایام آنچه بیش از پیش خودنمایی کرده مجاهدت‌هایی بوده است که کادر درمان علی‌رغم خطراتی که سلامتی شان را در این ایام تهدید می‌کرد، پذیرفتند و به کارشان ادامه دادند.

حرفه‌ای که تا پیش از این جزو حرفه‌های لاکچری و پر زرق و برق بود، ١٨٠ درجه تغییر کرد و روی دیگری از خودش نشان داد، اما هنوز هم محبوبیتش در جامعه کم نشده است؛ نیمی از متقاضیان کنکور پشت درب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی صف کشیدند تا یکی از کرسی‌های دانشگاهی رشته‌های پزشکی در درجه اول و در درجه دوم پیراپزشکی را از آن خود کنند.

امسال هم بنا بر آمار رسمی سازمان سنجش بیش از ۵٠ درصد متقاضیان ورود به تحصیلات آکادمیک در رشته تجربی شرکت کردند تا همچنان رشته‌های پزشکی در صدر علاقه‌مندی‌ها برای تحصیلات دانشگاهی باقی بماند.

با وجود این علاقه مندی، بعضا مسیر رسیدن به آن نه فقط یکسال درس خواندن بلکه ١٢ سالی است که تمام دوران کودکی و نوجوانی هر فرد را پوشش می‌دهد تا ضمن فارغ التحصیلی از مدرسه، رویای دیرینه‌شان به آرزوی دست یافتنی تبدیل شود، اما امسال این سناریو تغییر کرد و گویی سال‌های متمادی تلاش داوطلبان کنکوری با تغییر و تحولاتی عجیب و غریب در محتوای سوالات آزمون و ناهماهنگی با کتاب درسی نادیده گرفته شد.

متولی نظارت بر طراحی سوالات کنکور کدام نهاد است؟

فقط کافی است تا گفت و گویی کوتاه با داوطلبان کنکور تجربی داشته باشی تا متوجه شوی این بار گلایه از سطح طراحی سوالات و سخن بودن آن، قصه تکراری گلایه داوطلبان کمتر تلاش کرده از طراح نیست بلکه گویا حساب و کتاب آموزش و پرورش و سازمان سنجش برای طرح سوالات کنکور با هم تناقض داشته است.

آموزش و پرورش ٢-٣ روز بعد از گلایه‌مندی داوطلبان کنکور از سطح سوالات از طریق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی واکنشی نشان داد و در این مورد حسن ملکی رئیس این سازمان با اشاره به وضعیت آموزش در شرایط کرونایی گفت که «متاسفانه نه تنها در برخی از دروس (خاصه درس ریاضی) چنین چیزی رخ نداد، بلکه شاهد عدم تطابق برخی از سوالات آزمون با رویکرد، اهداف و دامنه محتوایی کتاب‌های درسی بودیم، تاحدی که برخی از سوالات صراحتا ناظر به مفاهیمی بود که در کتاب‌های درسی هیچ اشاره‌ای بدان نشده است. هر چند سال‌های گذشته نیز کم و بیش چنین مواردی اتفاق افتاده بود و مورد اعتراض این سازمان نیز قرار گرفت، اما سوالات آزمون امسال نشان می‌دهد که به اعتراضات توجه کافی نشده است.»

به دنبال این موضع آموزش و پرورش، سازمان سنجش اعلام کرد که «مسئولان آموزش و پرورش به جای اینکه در فضای رسانه‌ای بگویند برخی سوالات کنکور سخت بوده است، به طور مشخص به ما اعلام کنند کدام سوال سخت بوده است طبیعتا بگویند چه مواردی هست تا بررسی‌های لازم برای سوالات صورت بگیرد.»

ریاضی کنکور 1400

مسیر متضاد محتوای کتاب درسی و سوالات کنکور

تنها عایدی در پاسکاری میان سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش، تشدید بلاتکلیفی و نگرانی داوطلبانی است که از طرح سوالات کنکور آن هم با وجود شرایط خاص آموزشی طی ١-٢ سال اخیر غافلگیر شده‌اند.

طی گفت و گویی با علی نظر نژاد و سروش موئینی معلمان ریاضی دوره متوسطه، کیفیت طراحی سوالات و میزان انطباق آن با محتوای درسی را بررسی کردیم.

نظرنژاد درباره طراحی سوالات با اشاره به درس ریاضی آزمون کنکور ١١ تیر گفت که آنچه برای داوطلبان رشته تجربی رخ داد، هنوز کابوسی ناباورانه است. سوالاتی دشوارتر از حد معمول، محاسبات حجیم و بودجه بندی متفاوت با همیشه، پایانی مرگبار داشت؛ در هفت سوال پایانی، دو تست خارج از سرفصل‌های کتاب درسی (جایگشت دایره‌ای و معادله وتر مشترک) و دو سوال فاقد گزینه درست (یک احتمال بسیار پرزحمت و یک تست هندسه)، تمام امید‌های داوطلب به خود و درس ریاضی را نابود کردند.

او ادامه داد: برای بسیاری از داوطلبان، آسیب به اینجا خاتمه نیافت و خستگی و دل‌شکستگی این درس، تأثیر خود را در سه درس اختصاصی بعدی هم نشان داد و در نتیجه زیست، فیزیک و شیمی نیز آنطپز که باید مورد تجزیه و تحلیل و در نهایت پاسخگویی قرار بگیرد، نشد.

همچنین موئینی دیگر معلم ریاضی دوره متوسطه معتقد بود: در شرایطی که فضای آموزش آنلاین در سایه کرونا، تأثیر زیادی بر سطح یادگیری و نظارت‌های آموزشی گذاشته بود، اکثر فعالان عرصه آموزش انتظار چنین جهش ناگهانی در سطح سوالات کنکور درس ریاضی را نداشتند و به گواه بسیاری از معلمان پرتجربه و کارکشته، حل ٣٠ سوال درس ریاضی برای خود آن‌ها هم در زمان کمتر از ۵۰-۶۰ دقیقه ممکن نبوده است.

این معلم تاکید کرد: بهتر بود سوالات درس ریاضی طوری طراحی می‌شدند که بتوان دانش‌آموزان قوی، متوسط و ضعیف را از یکدیگر تفکیک کرد. با سوالات طرح شده در این کنکور تفاوت چندانی بین دانش‌آموزانی که مفاهیم کتاب درسی نظام جدید را به طور کامل و مفهومی آموخته‌اند و کسانی که این درس را به طور سطحی و با روش‌های نه چندان علمی فراگرفته اند قابل مشاهده نیست.

بررسی سوالات نامنطبق با محتوای کتاب درسی

پیگیری موضوع طراحی سوالات کنکور امسال که حتی به خیابان بهارستان تهران و نمایندگان مردم در مجلس هم رسید، به اعتقاد سازمان سنجش و آنچه تلویحا مسئولان آن مطرح کرده‌اند مصداقی مدلشه است و کلی گویی است.

آنچه در ادامه می‌آید بررسی سوالاتی است که سنجش سطح علمی داوطلبان را با اشکال مواجه کرده است و ٢ معلم ریاضی یاد شده آن را تحلیل و در قالب جدولی نشان دادند.

کنکور سراسری 1400

با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا این پاسکاری میان دستگاه ها، در نهایت سرانجامی نیک و بدون شائبه برای داوطلبان کنکوری ١۴٠٠ به دنبال دارد یا خیر؟!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
سوال سخت در کنکور بیشترین تاثیرش رو به صورت عامل روانی میذاره که باعث خراب شدن نتایج خیلیا میشه وگرنه سوال که سخت باشه واسه همه سخته.رتبه 1 زیست هم حدود 55 زده بود ریاضی رو.اما خیلیا که وقت زیادی برای مطالعه میذارن و با دید اینکه همه رو 100 بزنم میرن سر جلسه تا چند تا سوال سخت میبینن کلا روحیه شونو برای درسای دیگه هم از دست میدن و نتیجه خراب میشه و این یعنی بازی با روح و روان دانش آموزان توسط سازمان سنجش! که سالیانه کلی دانش آموز رو به خودکشی و افسردگی و... میکشونه.البته در پایان گفت این خانه از پای بست ویران است.نظام آموزشی ما یک ساختار به شدت افتضاح هستش که سال به سال هم داره افتضاح تر میشه.از قدیم گفتن کار را به کاردان بسپار (نه به کاهدان!)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۹ ۱۹ تير ۱۴۰۰
دولت داره هرکاری می کنه تا مردم رو عصبانی کنه، قطعی برق، سوالات عجیب کنکور، روند تزریق واکسن و موج بازی
خدا به داد برسه
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۰:۳۸ ۱۹ تير ۱۴۰۰
تورو خدا به ماهم رحم کنید، مگه خود شمایی که سؤال ترح میکنید یه زمان دانش آموز نبودین؟ خو ماهم درک کنید، تورو خدا، تورو هرکی دوست دارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۸ تير ۱۴۰۰
سوال سخت نبود جوابهاش سخت بود.ولی فرقی نمیکنه بعد دانشگاه اسنپ به رتبه نگاه نمیکنه
United States of America
مریم
۱۳:۰۹ ۱۸ تير ۱۴۰۰
والله بخدا هیچکدام از سوالات ریاضی در قالب کتاب نبود
Iran (Islamic Republic of)
بویراحمد
۰۹:۱۶ ۱۸ تير ۱۴۰۰
واقعاااا مافیای کنکور دنبال حذف آزمون عادلانه (کنکور ) و دنبال گزینش دانشجو با پول و پارتی ست، اولین گام شان تصویب طرح ۶۰درصد آموزش و پرورش ۴۰درصد کنکور و دومین طرح آنها سوال غیر استاندارد و خارج کتاب مثل سؤال ریاضی رشته های تجربی و ریاضی یه و سومین برنامه فروش سوالات به طور گسترده به صورتی که ساعت هشت ونیم صبح سوالات با پاسخ دست مردم عام بود .
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۰۴:۴۶ ۱۸ تير ۱۴۰۰
سوالات سخت بود واقعا....
اما ظاهرا هدف سازمان سنجش از طرح اینچنینی سوالات ریاضی اینست که به برخی موسسات و انتشارات کنکوری بفهمانند که راههای میانبر حل سوالات ریاضی به درد خودتون میخوره نه به درد دانش آموزان.دانش آموزان باید ریاضی را مفهومی یاد بگیرند تا از پس هر سوالی بربیان..هیچ وقت این مدرسان کنکوری راه حل هاشون تموم مباحث ریاضی را پوشش نداده و نمی دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اینا برنامه شون این هست که وجهه کنکور رو خراب کن تا برگزاری امتحانات نهایی و شرط معدل رو جایگزین کنکور کنن !
طبق مصوبه شورای فرهنگی !

این ها از قبل برنامه ریزی شده بوده ! طرح سوالات عجیب و غریب و تقلب در کنکور !

مردم آگاه باشید ! فریب نخورید ! اجازه ندید مافیای کنکور به مافیای آموزش و پرورش و دانشگاه تبدیل بشه !

شرط معدل گذاشتن برای ورود به دانشگاه ها و جایگزینی نمرات نهایی بجای کنکور؛ یعنی تجارت جدید از جیب مردم برای جبران کمبود بودجه آموزش و پرورش و دانشگاه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اگر سوال سخت بوده برای همه سخت بوده.
اگر اشتباه بوده برای همه اشتباه بوده.
مشکل شما چیه؟
United States of America
مریم
۱۳:۱۲ ۱۸ تير ۱۴۰۰
چقدر این حرف دیگه کلیشه ای شده اگه سخت بوده برا همه بوده،آخه ینی چی وقتی همش خارج از کتاب بوده درسی مث ریاضی؟هیچ عدالتی حتی برا زرنگ ترین هم نیس،بنظرم کلا آموزش و پرورش جمع کنه بده دست سنجش وقتی هیچ هدف کتاب درسی دنبال نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
ازمون های ازمایشی کنکور خیلی استانداردتر کنکور هست چون سوالشون حتی اگه سخت باشه ولی داخل کتاب درسی هست و خارج کتاب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۲۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هر کی ناراحته میتونه از ایران بره مردم ایران تا پای جان پای ارزشهای وطن ایستاده اند هرکس چشم دیدن پیشرفتها رو نداره و به جای اون نقاط ضعف رو میبینه میتونه بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
پیشرفت باید به ی دردی بخوره
وقتی پول نداریم نون شب بخریم پیشرفت پیشکش خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
ناصر نظرات منفی رو ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
منفی ده های عزیز ایشان تیکه انداخته بودن ادبیاتش را دقت کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
از قصد کامنتی مثل این میزارین تا ملت رو به جون همدیگه بندازین تیرانا نشین عزیز؟الان اعتراض به کنکور چه ربطی ارزش ها داره؟چه ربطی به پیشرفتها داره؟چه ربطی به ضعف ها داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۱۸ تير ۱۴۰۰
ای شیطون بلا. نظر هم میدی . خب کجا بریم شیطون بلا
Iran (Islamic Republic of)
کاربر ۱۳۷
۱۰:۴۱ ۱۸ تير ۱۴۰۰
ما ک میریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
واقعا متاسفم برات.به جای اینکه به فکر رفع مشکلات کشور باشی فقط داری مشکلات رو خیلی غیر منطقی توجیح می کنی.تا موقعی که امثال شما توی کشور هست کشورمون فقط پسرفت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
واقعا کسی متوجه شد ایشون متلک انداختن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هر کی میگه کنکور آسونه واقعاااا نابغه است واقعاااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
سلام قراره که وزارت علوم برای مشاغل اداری دانشگاه ها در مرداد آزمون استخدامی برگزار کنه. نکته ای که هست اینه که تو هر دانشگاهی قسمت اداریش تعداد زیادی عنوان شغلی هست. علاوه بر این هر دانشکده ای هم تعداد زیادی مشاغل اداری داره. چرا تو این آزمون فقط تعداد محدودی از مشاغل نیرو میخوان؟!! اونا چطوری استخدام میشن؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۸ تير ۱۴۰۰
چرا منفی دادید!!! حرفش منطقیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۸ تير ۱۴۰۰
با پارتی عزیزم این آزمونه سرکاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
سوال تعیین علامت رشته ریاضی هم غلطه عدد چهار تو دامنه ورودی هست ولی با جاگذاری به عدد صفر میرسیم که تو برد تابع نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
من ریاضی رو ۶۶درصد زدم با صرف ۵۵دیقه وقت من راضیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۸ تير ۱۴۰۰
احتمالاً شما جزو کسانی بودید که پاسخ ها از بیرون حوزه براشون خوانده شده. لازمه از این افراد جهت راستی آزمایی آزمون مجدد با همین سختی سئوالات گرفته شود تا توانشون مشخص شود.
India
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
با سلام متا سفانه اقای خدایی باید فرمانده پادگان می شد ولی اشتباها ریس سازمان سنجش شده متاسفانه رشته ارشد ودکتری ایشان را نمی دانم چیست اگر خود ایشان وخانم زرین و وزیر اموزش ومعاونانشان توانستند نصف سولات تخصصی خودشان از دفتر چه کنکور رشته تجربی در زمان بندی تعین شده خودشان حل کنند مورد قبول مردم است واله اقای خدایی که اعلام می کند کسی که می گوید سولات کنکور سخت بوده است اشتباه می گوید البته خود این اقا اشتباه و...می کند مگر بچه های مردم که چندین سال در شهرستانهای محروم وبا این بی عدالتی. وحشتناک اموزشی واقتصادی و...ِخودشان را برای کنکور اماده می کنند باین افتضا ح و مهندسی شده کنکور مواجه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۸ تير ۱۴۰۰
تو پادگان که پولی نیست ولی تو سازمان سنجش پول هست کدخدایی هم زرنگ تر از اینکه که یه جای با پولو ول کنه بره یه جای بی پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۱۸ تير ۱۴۰۰
همینطور آقای خدایی منفعل در کنترل تقلب گسترده بوده.چیزی که به راحتی میشد کنترل کرد . اما چرا نشد....؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
با همین سختی ها ببینید با درصد های افتضاح چه دانشگاه های خوبی قبول میشید ، چون اکثرا درصد پایین میزنند، اما اگر کنکور اسون بود ، قبولی سخت تر میشد ، به این نکته توجه کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
باسلام سوالات کنکور امسال هیچ بویی از سوالات استاندارد نبرده بود و فقط باعث اضطراب و استرس و فشار روانی برای داوطلبان معصوم بود که در جلسه آزمون با دیدن چهره های آنان مشاهده می شد. خدا به خیر بگذرونه زمان اعلام نتایج آزمون را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اگه سخت بوده برای همه همین طور بوده. بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۳۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
بله درسته که اگه سخته برای همه سخته. ولی در نظر بگیرید وقتی بسیار سخت باشد اونوقت نفرات متوسط هم نمیتونن جواب بدن و تفکیک ضعیف از متوسط بدرستی انجام نمیشه. یعنی نفرات متوسط به پایین همه نمره در یکسطح میگیرن که این روش درستی برای معیار سنجی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
کنکور رو به سبک قدیم برگردونید...معدل و سوابق تحصیلی ، پای مافیارو بین معلم ها هم باز میکنه...حداقل بذارید فقط یکدونه مافیا باشه...نه هزاران مافیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اوسگولای دهه هفتادی و هشتادی چقدر تعطیلن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
باشه شما مخید تازه یه املا هم تمرین کن واژه ها رو اشتباه ننویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
ما تجربی ها که باید ریاضی و فیزیک رو هم انقدر سطح بالا بخونیم خوب حداقل مهندسی پزشکی و چند تا مهندسی درست درمون مثل مهندسی پتروشیمی و مهندسی کامپیوتر رو هم برای دو رشته مشترک کنید ما تجربی ها اگه رفته بودیم ریاضی خیلیامون با این در صدها بهترین مهندسی ها قبول میشدیم در صورتی که اونا با درصد پائین قبول میشن مجلس باید به اینم فکر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اتفاقا سوالات تجربی باید سخت باشه تا پزشکهای کاربلدی از توشون دربیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
استعداد ریاضی چه ربطی به مهارت پزشکی داره
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
آخه باید یه نظری بدین؟؟ نمیتونین خودتونو کنترل کنین؟ پزشکی چه ربطی به ریاضی ، دین و زندگی و عربی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۸ تير ۱۴۰۰
منفیا رو رشته ریاضیا دادن بخیل نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
همین شما ها با حجوم به تجربی باعث این وضعیت شدین وقتی که بیش از 500 هزار نفر واسه یه تعداد معدودی صندلی پزشکی تو کنکور تجربی شرکت میکنن لازمه که حتی عمومی ها و ریاضی و فیزیک هم سخت طراحی بشه تا مقایسه بین داوطلبان به درستی انجام بشه شما هم اگه دنبال مهندسی بودی از اول میومدی ریاضی نه اینکه بعد اینکه نتونستی تو رقابت تجربی نتیجه بگیری بخوای حق ریاضی هارو بخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
قدیم ها مخ ها میرفتن ریاضی حالا هر کی درسش ضعیفه میگه بریم با چند درصد قبولیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۸ تير ۱۴۰۰
مهندسی پزشکی یا مهندسی شیمی چه ربطی به ریاضی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۸ تير ۱۴۰۰
برادر من هجوم نه حجوم رشته ات چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۸ تير ۱۴۰۰
خوب اگه ما باید ریاضی و فیزیک بخونیم بعد مهندسی پزشکی هم بدن ریاضیا اونام باید یه زیرگروهاشون زیست بخونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
بنام خدا
باعرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه، نمکدون
Iran (Islamic Republic of)
ذره
۰۱:۴۴ ۱۸ تير ۱۴۰۰
شما یک منافق بنظر می آیید که با این کامنت میخواهی مردم را به دین اسلام بدبین کنی! دریغ که نمیفهمی که مردم دانا هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
بابا دست بردار تو را خدا . ما فعلا حواسمون پی گرونی و تورم و بدبختی و بنزین و گوشت و مرغ و کنکور و ....هستیم پول نداریم جوراب بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۸ تير ۱۴۰۰
از آلبانی هستی برادر
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
همچنین سوال ۱۰۷ درس ریاضی رشته انسانی که گفته تابع f چند عضو دارد؟ اصلا مجموعه تعریف شده تابع نیست. و فقط باعث سردرگمی دانش اموز میشه.
یعنی طراح سوال حتی تعریف تابع رو هم بلد نبوده؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
سختی ریاضی به کنار .ارسال جوابها به داوطلبین که با دارای آزمایش مثبت کرونا را با رشوه گرفتن بودن تا بتوانند جوابت بهشون برسونند چی؟ یکساعت پس از شروع جلسه مراقبین با بیرون هماهنگ کردن بودن سوالات را فرستاده بودن جواب هم با موبایل با دست اونایی که موبایل برده بودن داخل رسیده بود عکس‌اش هم هست به ۲۶۰۰نفر جوابا مخصوصا ریاضی رسوندن بودن خودشون هم اعلام کردن که به خاطر مافیای کنکور اینکار کردیم. ولی صداش در نمیاد چرا چرا چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
تقلب گسترده تر این بوده، باید کسانی که رتبه سه رشته تاپ تجربی را آوردند آزمون مجدد بدهند تا ببینند بیش از نیمی از آنها حتی مجاز به انتخاب رشته هم نیستند.اگر توانستند حتی هفتاد درصد همان درصد ها کارنامه شون را بیاورند مورد قبوله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
کلید ها هم مشکل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
آقا این سطح ولکن
بگویید ماجرای تخلفات و لو رفتن کلید و سوال چیه؟؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۸ تير ۱۴۰۰
تخلف و تقلب گسترده بوده.در کنار آزمون غیراستاندارد کسی که زحمت کشیده کجا قرار میگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
عادل جعفری
۱۲:۳۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
کلیدی که برای سوال 272 رشته انسانی خارج از کشور گذاشتن 1هست که باید 4 باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
حالا شما هر چی می‌خوابید بگید بنظر من کم کم داریم نتیجه تقریبا دو سال آموزش مجازیو تجربه میکنیم فقط خدا به داد کنکوریای سال دیگه برسه که کلا متوسطه دومو با آموزش مجازی گذرونند!! به داد آموزش و پرورش برسید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
درسته که باید معیاری برای سنجش دانش آموزان برای ورود به دانشگاه ها وجود داشته باشه اما فقط اون معیار کنکور نیست مثلا تو کشور ما اصلا دانش آموزان کار های پژوهشی و تحقیقاتی و اینا بلد نیستن . میتونه یکی از این معیار ها همین باشه . اگر هم بستر انجام این کارا وجود نداره حداقل کنکور رو استاندارد بگیرن . سال به سال داره بدتر میشه . خود سنجش گفت آزمون کنکور رو با توجه به شرایط و آموزش مجازی می گیرن . خودتون که دیدید . سال ۹۹ چقدر سخت بود . ۱۴۰۰ هم همینطور . اندکی درک ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
احسنت ؛ بسیار درست و منطقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اگر کنکور رو حذف کنید. اونوقت نمره دادن هم پارتی بازی میشه و راحت با پول نمره میخرن...یا با پارتی
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اگه کنکور حذف بشه و فقط معدل رو تاثیر بدن مدارس همه سر جلسه به شاگرداشون تقلب میرسونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
تاپارتی رو حذف نکنن
هیچ کس تو جامعه موفق نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
حرفت حق خالصه. تو همین کنکور هم بی عدالتی هست.یکی داره کتاب و کلاس و ازمون بده.یکی نداره.یکی تو مدرسه سطح بالا درس میخونه یکی تو مدرسه سطح پایین.اینو هم که میدونی معلم هایی که یه مقدار بهتر از بقیه هستند توی این مدارس که پایین شهر یا محله های که کمتر برخوردار هست نمیان
به هر حال کنکور خیلی بهتر از شرط معدله که با پولو پارتی میشه کیلو کیلو نمره گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۰
تا زمانی که فساد و تخلف وجود دارد ،هر راهی برای گزینش بگذارند بی فایده است.اول باید فکری به حال ریشه کن شدن تقلب و فسادی بکنند که نهادینه شده، سازمان سنجش باید اول پاکسازی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
کنکور نباید اسان باشه. بنده خودم یکی‌از زیان دیدگان کنکور اسان هستم. حق کسانی که تلاش کردن و درس خوندند ضایع میشه
در تمام ازمون های ازمایشی رتبه خوبی می اوردم ولی در کنکور به علت اسان بودن بیش از حد سوالات به نحوی که همه در دروس اختصاصی بالای ۸۰ درصد زدن ، همه کسانی که از لحاط درسی ضعیقپف تر بودن جلو زدن. این اتفاق برای خیلی اشخاص دیگه هم افتاد
کنکور باید سخت باشه اما سختیش هم باید در حد استاندارد باشه. مثلا ریاضی امسال به طرز ناجوانمردانه ای سخت بوده. نباید اینطوری سخت گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
متعادل باشه متعادل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
واسه کسی که خونده و زحمت کشیده کنکور آسون رو هم به خوبی میده . مثلا به قول شما اون سالی که کنکور راحت بود اگه تو درسا عمومی که آسون بودن ۱۰۰ درصد می زدین ؛ اون وقت به راحتی رتبه می آوردین . دیگه بالاتر از ۱۰۰ درصد هم که نداریم ؟ داریم ؟! واسه درسا اختصاصی هم همینطور.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
مشکل اصلی جدایی وزارت آموزش و پرورش از وزارت علومه در حالیکه هدف هر دو یکیه در خیلی از کشور ها هر دو یکی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
من فوق دکتری آموزش ... هستم . سختی و میزان دشواری سوالات به راختی قابل سنجش است و فرمول داره . با ایراد گیری و فلسفه بافی نمیتوان سوالات را به سخت و آسان تقسیم بندی کرد . متاسفانه مسئولات و کارشناسان ما در ادارات ومدارس آموزش وپرورش آگاهی وتخصص لازم رو ندارن .البته در آزمون مثل کنکور باید 15 درصد از سوالات بسیار سخت باشند . درصدی بسیار آسان وو درسدی متوسط وسخت و بیسار سخت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
باشه فوق دکتری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
فوق دکترا؟؟ نداریم عزیزم! منظورتون postdoc هست دیگه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
فوق دکتری با این همه غلط املایی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
من هم کاملا با نظر دکتر ناشناس موافقم . اونی که postdoc را نوشته ،گفته فوق دکتری نداریم postgraduate را چرا فوق لیسانس میگن ؟؟؟حالا بخوایpostdoc را فارسی معرفی کنی ؟ میگی پســـــــــــــا دکتراا!!!!! یا پوسدوک هستم !!!!!حالا طرف خواسته یه جور بنویسه فابل فهم باشه ، یه عده علاف ایرادهای برره ای بگیرن لوپه واقعیتو گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
عزيزم تا جايي كه به عقل ناقص من قد ميده undergraduate همون ليسانسه! Graduate فوق ليسانس و postgraduate بيشتر براي مقطع دكتراست. و اصولا postdoc مقطع نيست و فرصت مطالعاتيه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
آفرین آفرین به همتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
من فوقش لیسانسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
درصد جناب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
با 10 تا سوال بین 200 تا چیزی عوض نمیشه
اونایی که نخوندن تقصیر خودشونه
حداقل باید 190 تا دیگه تست درست میزدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز اینا فقط گوشه ایی از سیوالات نا درسته توی درس زیست حداقل 3 تا سیوال ها ایراد داره توی درس فیزیک عدد های محاسباتی بسیار سخت نمی خوام اشاره کنم که سیوال های ریاضی غیر 2و3تا سیوال بقیه همه سطحش بالاتر از متوسط بود
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
وقتی از مبحثی سوالی دادن که در هیچ یک از کتب درسی مدرسه وجود نداشته خب هیچ فرقی بین اون که زحمت کشیده و درس خونده و اونکه هیچ تلاشی نکرده نیست. چون هر دو اون مبحث رو به چشم ندیدن.
در حالی که کنکور باید جوری باشه که مشخص بشه کی درس خونده کی نخونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
بلا شک تا حالا کنکور ندادی. و یا اگه دادی فقط خوابیدی سر جلسه.
کسی که خونده هیچ وقت تمام تست هارو نمیزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
محمد تویی دوباره لاف اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
یه سری این همه مدت تو خونه خودش حبس کردند درس خوند نحالا آنقدر سخت بود که از بد دادن امتحان بیرون نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
میخواستن کسی قبول نشه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
نظام حاکم بر کشور توان حل مشکل ثبت نام دانش آموزان را ندارد آن وقت مدعی پیشرفت است سران نظام دروغگو هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
این وسط کي سود می کنه؟
مافیای کنکور و کلاس های آموزشی خارج از مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هععععععی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
نمی فهم اگر سوالات اصلا منطبق. با کتابها نباشد
آیا عدالت گزینش بیشتر نیست
آیا مافیای کنکور کنار گذاشته نمی شوند
آیا جوانان به استعداد خود بهتر راهنمایی نمی شدند
آیا اضطراب امنحان ازبین نمیرفت و . . . و . .
خدا یک عقلی به وزارتهای مربوطه و . . . بدهد
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اگر سوالات سخت بوده واسه همه سخت بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
من رشته ریاضی هستم تو درس ریاضی ۳۰ درصد ازمون های ازمایشی میزدم حالا ۱۰ درصد هم تو کنکور نزدم چون هم تعداد سوالات اسون رو کم کرده بودن و هم سخت اورده بودن
الان وضعیت منی که تابستون خوندم و زحمت کشیدم با اونی که هیچی نخونده برابریم درست واسه همه سخت بوده ولی یه سری ها زحمت کشیده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هموطن عزیز سختی زیاد سوالات ، چون احتمال شانسی زدن را بالا میبره نمیتونه معیار گزینش صحیح دانش آموزان باشه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۰۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
این منطق درستی نیست،
این روش جفا هست و منجر به نا امید کردن دانش آموزان می رسه،
نباید انرژی دانشجو قبل از ورود به دانشگاه گرفته بشه و از درس زده بشه.
انرژی دانشجو باید صرف یادگیری تخصصی بشه که گره ای از کشور وا کنه.
این روش باعث روز افزون شدن موسسات کمک اموزش میشه و فاصله بین دارا و ندار رو بیشتر میکنه.
مثل کتک خوردن های ما در دهه هفتاد در مدارس!!!
نسل قبل از ما به ما خیلی ستم کردن، به نسل جدید ستم نکنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
قطعا برای اونایی که سوالات رو داشتن یا صندلیای دانشگاه رو از قبل خریدن سخت نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
زحمت 1 سال همه دانش اموزان رو ریختن تو جوب
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اعتراض سر این نیست که چرا سخت بود اعتراض ما به اینه که چرا در درس ریاضی رشته تجربی و رشته ریاضی بعضی سوالات از مباحثی اومده که در کتاب نظان قدیم بوده و اون مطالب اصلا در کتابهای نظام جدید وجود ندارن.
در درس ریاضی رشته انسانی هم که کلا یک سوال غلط بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
متاسفانه در مملکت ما وضعیت طوری شده که هیچکس پاسخگو نیست اگر این
طور بود سال گذشته که از سوالات کنکور انتقاد شد سازمان سنجش این اشتباه
را بار دیگر تکرار نمی کرد یعنی سازمان سنجش را مثل خیلی از جاهای دیگر ولش
کرده اند و این سازمان خر خودش را می راند
اگر منطق داشت می امد با دلیل جواب می داد این سازمان با این کار عملکرد اموزش
پرورش را زیر سوال می برد و می خواهد به داوطلبان بگوید بروید مؤسسات بیرون
پول بدهید مطالب ان موسسات را بخوانید
حالا خرابکاری لو رفتن سوالات در فضای مجازی که از مدرسان ریاضی کنکور اقای
مسعودی که در شبکه سیما اموزش ریاضی دارند به ان اشاره کردند به کنار
که به قول اقای مسعودی چه تعداد از داوطلبان را هم این جوری بدبخت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۴۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
کنکور باید برداشته شود تا وسیله عده ای سودجو و مفت خور قرار نگیرد آنهم به بهای قربانی کردن نسل جوان و آینده ساز از کنکور هیولا ساختند برای ایجاد محدودیت و منفعت طلبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
حذف کنکور ==== پارتی بازی در معدل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۸ تير ۱۴۰۰
یک سوال تو کنکور هم صندلی میگیرن و اینم پارتیه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
تورو خدا معطل نکنید زودتر نتیجه ها رو بدین ببینیم رتبه مون چند شده چه خاکی به سرمون کنیم حالا خوب یا بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هرکسی کتابای درسی رو بخونه مردوده
سال هاست که سوالات از کتاب درسی نمیان
همه کلاس و کتاب کنکوری میخونن
من تو ارشد و دکترا اینو فهمیدم و کتاب کنکوری گرفتم و رتبه ام خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
کوچولو الان شما دانشجوی دکترا هستید دیگه نه؟! :/......بعد میگن هی تو مصاحبه ها رد میشیم. شماها رو باید رد کنن خب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هرکسی کتابای درسی رو بخونه مردوده
سال هاست که سوالات از کتاب درسی نمیان
همه کلاس و کتاب کنکوری میخونن
من تو ارشد و دکترا اینو فهمیدم و کتاب کنکوری گرفتم و رتبه ام خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هرکسی کتابای درسی رو بخونه مردوده
سال هاست که سوالات از کتاب درسی نمیان
همه کلاس و کتاب کنکوری میخونن
من تو ارشد و دکترا اینو فهمیدم و کتاب کنکوری گرفتم و رتبه ام خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هرکسی کتابای درسی رو بخونه مردوده
سال هاست که سوالات از کتاب درسی نمیان
همه کلاس و کتاب کنکوری میخونن
من تو ارشد و دکترا اینو فهمیدم و کتاب کنکوری گرفتم و رتبه ام خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هرکسی کتابای درسی رو بخونه مردوده
سال هاست که سوالات از کتاب درسی نمیان
همه کلاس و کتاب کنکوری میخونن
من تو ارشد و دکترا اینو فهمیدم و کتاب کنکوری گرفتم و رتبه ام خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هرکسی کتابای درسی رو بخونه مردوده
سال هاست که سوالات از کتاب درسی نمیان
همه کلاس و کتاب کنکوری میخونن
من تو ارشد و دکترا اینو فهمیدم و کتاب کنکوری گرفتم و رتبه ام خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
هرکسی کتابای درسی رو بخونه مردوده
سال هاست که سوالات از کتاب درسی نمیان
همه کلاس و کتاب کنکوری میخونن
من تو ارشد و دکترا اینو فهمیدم و کتاب کنکوری گرفتم و رتبه ام خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
به خدا شیمی هم سخت بود چرا هیچی نمیگید
Netherlands
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
کاملاً معلوم بود که سازمان سنجش از مافیا کنکور پول گرفته که سخت بگیره ما مجبور بشیم بریم پیش اونا اگه راست میگن راه حل های ریاضی و فیزیک و قرار بدن بیشتر ش مال خارج از کتاب راه حل هاش!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
سلام کلا امسال مافیا هرکاری میخاست کرد. جلوی تعویقو اول گرفتن. بعدشم سوالات. ولی لطفا پیگیری کنید برای ارشد که تو این اوضاع تا گذر از پیک تعویق بدن بهش. بچه های ارشدو اذیت نکنید دیگه عقده تونو سر سراسری خالی کردین. الان ازمونای اموزش و پرورشم تو مرداد حتی تعویق خورده. دوباره باید شل کن سفت کنا شروع بشه. بچه های مردمم روزی یا ساعت وقتشونو بزارن برای توییت زدنو زنگ زدن... اذیت نکنید بچه های مردم رو چیز سختی نیست مسیله....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
یکسال تموم درس میخونیم میریم سر جلسه پوکر‌فیس میشیم ..نمیخواین قبول بشیم خب بگین که اینقدر به خودمون فشار نیاریم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
خواهر من امسال یازدهم انسانی بود، کتاب تست ریاضی براش گرفتیم. تقریبا هیچ کدامش رو نمی تونست حل کنه. وقتی پاسخ نامه رو نگاه کردیم. متوجه شدیم راه حلی که گفته به هیچ وجه تو کتاب درسی نیست. سوالات کتاب تست مربوط به سالای قبل کنکور بود. این یعنی بچه های کنکوری تا کتاب های تست موسسات به خصوصی رو نخوانند، نمی تونن به سوالای کنکور به خصوص تو درسایی مثل ریاضی ، فیزیک، شیمی جواب بدن. این مافیای کنکور هست که بچه های مردم رو داره دیوانه میکنه. به خواهرم گفتم تو کنکور هر چند تا تونستی ریاضی جواب بده حتی اگر ۵_ ۴ سوال بیشتر نباشه خودت رو با این راه حل های من در اوردی کتاب تست مشغول نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
کنکور فقط مال پارتی دارها. پول دارها . نور چشنی ها . ژن های خوب. ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
دبیر درس فیزیک ما می گفت هر چقدر هم سخت باشه نصف سوالات راحته، نصفش سخت، شما راحت ها رو درست بزنید و سر سخت ها اصلا وقت نذارید. من اون سال اونارو کردم و فیزیک رو 74 درصد زدم. بنظرم روش خوبی بود دل کندن از سوالات سخت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اینهمه رحمت گشیدیم اینم ازمون احتمالا میخوان صندلیها رو با قیمت خوبی بفروشن وگرنه چه دلیلی میتونه داشته باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
باید ب دانش اموزان ارفاق کنن با مدرسه ای که تعطیل بوده کلاس حضوری نبوده وسختی امتحان سازمان سنجش شما دیگه خواهشن رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
آخه تزریق آمپول وجراحی وبخیه زدن چه ربطی به رشته ریاضی داره این هارابایدعملی یادبگیرن.درکل رشته پزشکی کمتربه ریاضیات متکی هست خصوصاوقتی دستگاه پیشرفته جهت جراحی ازراه دورساخته شده.شیمی وزیست شناسی رامیشه قبول کرد.اماریاضیات به دردرشته اعصاب ومغزودرمان صرع هم نمیخوره حتی به دردرشته روانشناسی هم نمیخوره.دخترهاجهت یادگیری تزریقات شش ماه برن هلال احمرآموزش ببینند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
تست هندسه رشته ریاضی در مورد ماتریس ترانهاده بود که اصلا در کتب نظام جدید اشاره ای بهش نشده و در نظام قدیم تعریف شده بود... من ماتریس ها رو بلد بودم ولی این تست رو نتونستم بزنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
من تو کل عمرم نتونستم یه دونه سوال ریاضی رو حل کنم خیلیا درس نمیخونن الکی میان سر جلسه نیاز نیست سوالا خیلی سخت باشه حالا اونی که لااقل درس خونده حقش ضایع نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
پارسال توی درس شیمی خرابکاری شد. امسال توی درس ریاضی. سال آینده نوبت کدوم درس هستش خدا میدونه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
توی خود درس شیمی هم خرابکاری کرده بودن شیمیش که خیلی سخت بود
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۱۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
زیست
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۸:۴۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
من کارشناسی ارشد برق هستم؛ واقعا سوالات ریاضی کنکور امسال در حد دانش آموز 18 ساله نیست،
این سطح سوالات سخت ، دانش آموزی که زحمت کشیده و کسی که درس نخونده رو متمایز نمیکنه
United States of America
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
خیلی سخت بود ....سازمان سنجش چی فکر کرد پیش خودش واقعااااا
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۳:۱۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ول کن بابا از تعطیلات استفاده کن. هر اتفاقی بوده افتاده بیخیال
آخرین اخبار