شکایت ترامپ از فیسبوک، گوگل، توئیتر و مدیران آن ها

رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل سانسور شدن در شبکه های مجازی از سه غول رسانه های اجتماعی شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از میرور؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، از تشکیل پرونده‌های قضایی علیه فیسبوک، توئیتر، گوگل و مدیران عامل آن‌ها خبر داد و با کنایه به آن‌ها گفت سه پسر خوب. صبح روز چهارشنبه ترامپ در سخنرانی در نیوجرسی گفت که او در ارتباط با شرکت‌های بزرگ فناوری، یک دادخواست دعوی را تنظیم کرده است.


بیشتر بخوانید


اقامه دعوای ترامپ علیه سه غول فناوری دنیا

ترامپ در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: "فیسبوک، گوگل و توییتر و همچنین مدیران عامل آن‌ها مارک زاکربرگ، سوندار پیچای و جک دورسی، سه پسر خوب هستند. " او در ادامه گفت که ما از دادگاه منطقه‌ای در جنوب فلوریدا در ایالات متحده درخواست خواهیم کرد که دستور توقف فوری سانسور غیرقانونی و شرم آور شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی بر مردم آمریکا را صادر کند. او خواستار پایان دادن به ممنوعیت سایه، توقف خاموش شدن و توقف لیست سیاه شد. وی گفت این پرونده ثابت خواهد کرد که سانسور محافظه کاران توسط فیسبوک، توئیتر و گوگل مغایر قانون اساسی است و کاملا غیر آمریکایی است.

ترامپ، که پس از آشوب ۶ ژانویه در کنگره از حضور در هر دو سیستم عامل شبکه‌های اجتماعی منع شد، از موسسه‌ای غیرانتفاعی حمایت می‌کند که سیاست‌های او را اجرایی می‌کنند. رئیس موسسه بروک رولینز و رئیس هیئت مدیره لیندا مک ماهون که از مقامات سابق ترامپ هستند، در اعلامیه خود به رئیس جمهور سابق پیوستند.

دونالد ترامپ از از فیسبوک ، توئیتر ، گوگل و مدیران عامل آنها شکایت کرد

ترامپ می‌تواند از طریق دادخواست‌های طبقاتی از طرف گروه بیشتری از افراد که ادعا می‌کنند توسط فیسبوک و توئیتر سانسور شده اند، از زاکربرگ و دورسی شکایت کند.

ترامپ گفت: "در پایان، من اطمینان دارم که ما برای آزادی آمریکا و در عین حال آزادی بیان به یک پیروزی تاریخی دست خواهیم یافت. "

یک دستیار ترامپ گفت: "گمانه زنی‌هایی مبنی بر یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور ترامپ برای رونمایی از یک شبکه اجتماعی جدید وجود داشت، اما این چنین نیست و من این موضوع را تکذیب می‌کنم. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.