نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت:

۲۱ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق را دولت پرداخت کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ دولت ۲۱ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: باوجود اینکه اقداماتی در ظرفیت سازی انرژی الکتریکی و برق در طول این سال‌ها انجام شده اما مردم امروز با مشکل کمبود برق مواجه هستند و عده‌ای اظهار نظر‌های نادرستی بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی مدعی شدند که در سال‌های گذشته اقدامی از سوی دولت برای افزایش ظرفیت تولید برق انجام نشده است گفت:سازمان برنامه و بودجه از اقدامات دولت برای افزایش ظرفیت الکتریکی که در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده و نیروگاه‌های تولید برقی که افتتاح شده باخبر است.

نوبخت بیان کرد: در طی برنامه ششم، برای نیروگاه‌های حرارتی، خورشیدی و بادی ۲۴ هزار و ۳۳۷ مگابات ظرفیت سازی شروع شد؛ در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از ۱۹ هزار و ۷۳۲ مگاوات به ظرفیت برق ما اضافه شد و این مطلب که درخصوص دولت گفته شده نادرست است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ۲۰ هزار مگاوات طی ۸ سال گذشته به ظرفیت نیروگاهی برق اضافه شده است. طی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ دولت ۲۱ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق را پرداخت کرد.

وی افزود: طبق قانون هدفمندی هرچه آنچه که از افزایش قیمت‌ها حاصل می‌شود باید بین مردم به صورت یارانه مستقیم داده و به تولید کمک شود، دولت طی سه سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان آنچه که از افزایش قیمت برق به دست آورد را به این صنعت برگرداند تا این صنعت بتواند به سرمایه گذاری خود ادامه دهد.

نوبخت در تشریح اسامی نیروگاه‌های افتتاح شده بیان کرد: بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاوو، نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی، شیروان، هنگام، کاسپین، هریس، سبلان، خرم آباد، جهرم، زرند، عسلویه، ارومیه ظرف سال‌های گذشته افتتاح شدند که جمعا ۳۸۴۶ مگاوات انرژی به مدار اضافه کردند.

او ادامه داد: امروز درگیر عدم توازن در عرضه و تقاضای برق هستیم، اما اینکه بگویند طی سال‌های گذشته هیچ سرمایه‌گذاری در این عرصه انجام نشده است، اینطور نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان جزو برنامه‌هایی بود که در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده بود و لایحه آن باید توسط دولت به مجلس تقدیم شود؛ آن در اختیار مجلس است که چیز جدیدی وجود ندارد.

نوبخت در پایان درباره کمک‌های دولت در حوزه مقابله با کرونا در بخش تجهیزات بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات بیمارستانی و برپایی بیمارستان‌های صحرایی پرداخت شد و هر نوع نیازی که برای مقابله با کرونا در همه کشور خصوصا استان سیستان و بلوچستان وجود داشته باشد، توسط دولت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
چقدر بود که اینقدرش را پرداخت کردید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
آره ، بخند...
همش ، عذر بد تر از گناه....
آخرین اخبار