قطع بی برنامه برق و دردسر‌های مردم در گلستان

قطعی برق بدون اعلام قبلی دردسر‌هایی را برای مردم و به ویژه صاحبان برخی مشاغل ایجاد کرده است و انتقاد‌های زیادی نسبت به این وضع در گلستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، قطعی بی برنامه برق در استان گلستان انتقادات مردم را در پی داشته است و در این شرایط مسئولان می‌گویند:  اوج گرفتن دمای هوا در روز‌های اخیر و کمبود تولید برق در نیروگاه‌ها با توجه به افزایش مصرف، علت اصلی قطعی‌های مکرر است و اگر روند مصرف برق اصلاح نشود، خاموشی‌های مکرر و فراگیر ادامه خواهد داشت.

در این میان قطعی بدون اطلاع قبلی دردسر‌های زیادی مانند سوختن لوازم برقی در بخش خانگی، و تعطیلی مغازه‌ها و برخی از کسب و کار‌های صنعتی نیازمند برق به وجود آورده است در حالی که با اطلاع رسانی در این شرایط بحرانی شاید بتوان از زیان‌های وارده به مشترکان کم کرد.

شرکت توزیع نیروی برق گلستان اگر چه به زعم خود برنامه‌ای را در سایت این شرکت بارگزاری کرده است و روزانه آن را بروزرسانی می‌کند، اما نحوه اطلاع رسانی آن برای همگان ساده و قابل فهم نیست و مشترکان باید در یک فرآیند طولانی متوجه خاموشی انشعاب خود شوند.

در حالی که می‌توان با منطقه بندی ساده‌تر هر شهر و اعلام آن از طریق رسانه و یا با ادبیاتی ساده‌تر در سایت مردم را از زمان خاموشی‌ها آگاه کرد.

افزون بر این گاهی همان زمان خاموشی منتشر شده در سایت نیز یا رعایت نمی‌شود و یا در شبانه روز دو یا سه بار قطعی برق اتفاق می‌افتد.

مردم می گویند : لازم است هر چه سریعتر با برنامه اصولی تر مشکلات بی برنامگی ها در قطعی برق رفع شود.

 

منبع : صداوسیما

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.