پاکسازی آفت ملخ در خراسان رضوی ادامه دارد

مدیر دفتر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با آفت ملخ بومی از ابتدای امسال در پنج هزار و ۵۰۰ هکتار کشتزارها و باغهای این استان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه حلاج‌نیا مدیر دفتر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : پایش‌های کنترلی برای شناسایی کانون‌های آفت ملخ در خراسان رضوی ادامه داشته و سطح عملیات اجرایی آن در حال گسترش است.

او افزود: هدف این اقدامات آفت "ملخ بومی" است و هنوز نسبت به شناسایی "ملخ غیربومی" و مبارزه با آن اقدامی صورت نگرفته است.

مدیر دفتر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: هر سال اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از طغیان این حشره و تبدیل آن به آفت محصولات کشاورزی، در سطح وسیعی از پهنه‌های استان صورت می‌گیرد.

حلاج‌نیا بیان کرد: بیشترین مبارزه با آفت ملخ به ترتیب در سبزوار با حدود ۲ هزار هکتار ثبت شده است.

او تصریح کرد: آفت ملخ بومی در جغرافیای کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی شامل دو گونه مراکشی و ایتالیایی است.

مدیر دفتر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: رصد و پایش کانون‌های ملخ که احتمال تکثیر جمعیت این حشره و تبدیل آن به آفت وجود دارد، در دستور کار جهاد کشاورزی خراسان رضوی قرار داشته و با جدیت در حال انجام است.

حلاج نیا اظهار کرد: کشاورزان و باغداران باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده تحرک آفت‌گونه جمعیت ملخ، هرچه سریعتر موضوع را به نزدیکترین اداره شهرستانی جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.