ادبیات در هفته‌ای که گذشت ؛

از اعطای گواهینامه درجه یک هنری به یک شاعر تا تعطیلی کتابفروشی‌ها به دلیل کرونا

هفته گذشته گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر از سوی ایوب دهقانکار به خوش عمل کاشانی اعطا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته اتفاقاتی در حوزه ادبیات روی داد که در این گزارش مرور کلی به مهمترین رویداد‌های ادبی داریم:


بیشتربخوانید


 

اعطای گواهینامه درجه یک هنری به یک شاعر

آیین دیدار ایوب دهقانکار (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران) با عباس خوش‌عمل کاشانی به مناسبت روز قلم، در منزل این شاعر برگزار و همچنین گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر از سوی ایوب دهقانکار به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شاعر و نویسنده اعطا شد.

سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی تعطیل است

اصغر گودرزی مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در شهر‌های قرمز گفت: با توجه به اینکه ستاد کرونا و وزارت بهداشت به تردد نکردن در شهر‌های قرمز تأکید دارند، امکان استفاده اعضای کتابخانه‌ها از سالن‌های مطالعه در این شهر‌ها وجود ندارد. درصورتی که افراد به کتاب نیاز داشتند، می‌توانند کتاب خود را از طریق پیک کتاب تهیه کنند.

وی افزود: اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور برای استفاده از طرح پیک کتاب می‌توانند به سایت کتابخانه عمومی که عضو آن هستند، مراجعه کنند و از طریق تماس با کتابخانه کتاب مورد نیازشان را سفارش دهند. پس از سفارش، کتاب مورد نیازشان برایشان ارسال می‌شود.

نسخه خطی اشعار شاعر پارسی‌گوی هندی به کتابخانه ملی رسید

نسخه خطی از دیوان امیرخسرو دهلوی شاعر پارسی گوی هندی با قدمت ۵۶۰ سال در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود. حمزه مرادی بهرام یکی از فهرست نویسان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اینباره گفت: یکی از قدیمی‌ترین دیوان امیرخسرو دهلوی شاعر پارسی گوی هندی در کتابخانه ملی ایران موجود است.

کرونا باز هم کتابفروشی‌ها را تعطیل کرد

با توجه به اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در بیشتر مناطق کشور و افزایش قابل‌توجه شهر‌های قرمز کرونایی، از امروز یکشنبه (۱۳ تیرماه) در شهر‌های قرمز از جمله تهران فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و سایر گروه‌های شغلی تعطیل هستند.

براین اساس این خبر، کتاب‌فروشی‌ها که جزو مشاغل گروه ۲ هستند در شهر‌های قرمز تعطیل می‌شوند و اجازه فعالیت و پذیرش مشتری نخواهند داشت.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عمارت خانه خورشید»

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «عمارت خانه خورشید» که شامل گزارش تصویری باز‌آرایی و مرمت حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۹۹ است، رونمایی شد.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب به شرح زیر است:
« بسم الله الرحمن الرحیم
روایت تصویری عمارتخانه خورشید را دیدم. اصل پیدایش این فکر و سپس برنامه‌ریزی گسترده برای آن و آنگاه جستجو از جا‌هایی که باید عملیات در آن صورت می‌گرفت و سرانجام صد‌ها کار دقیق و ظریف هنری و فنی با دست‌های ماهری که عشق و ارادت، آنان را به حرکت و کار وامی‌داشته، هر یک به تنهایی در خور صد‌ها آفرین است. سپاس و سلام بر آن دستان و سرانگشتان هنرمند و آن ذهن‌های خلاق و مبتکر.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
نگران کتابفروشی ها نباشید قیمتهارا انقدر بالا بردن که جبران دوسال قبلشان هم شده من خودم در کار کتاب هستم میدونم چه خبره- شرع ترم تحصیلی خوب فروش دارند بعد از ان هم مجازی هرچی داشتند فروختن
آخرین اخبار