ماموریت کوتاه مدت کمیجانی در بانک مرکزی

هفته پیش کمیجانی با حکمی از سوی رئیس جمهور، به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد اما مدت زمان ماموریت وی در این سمت کوتاه است.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کمی بعد از ورود عبد الناصر همتی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، در تاریخ دهم خردادماه بود که هیات دولت تصمیم به خاتمه دادن به مسئولیت وی در سمت ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گرفت.

همتی در خصوص برکناری خود از سمت ریاست کل بانک مرکزی گفت:  من به رئیس جمهور گفتم که از نظر من بودنم در انتخابات خللی در فعالیتم در بانک مرکزی ایجاد نمی‌کند ولی روحانی با برخی افراد برای ریاست بانک مرکزی رایزنی کرده است.

 در آن زمان اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی عهده‌دار تمامی وظایف و اختیارات رئیس کل بانک مرکزی  شد که پس از یک‌ماه و در تاریخ ۹ تیرماه کمیجانی رسما به عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد. 

اکبر کمیجانی دارای مدرک دکتری اقتصاد است و از سال ۱۳۶۳، به عنوان استاد اقتصاد کلان دانشگاه تهران در زمینه‌های اقتصاد پولی، اقتصاد کلان و اقتصاد بین‌الملل مشغول به تدریس است.

کمیجانی در دوران ریاست کلی ولی اله سیف و عبدالناصر همتی، به عنوان قائم‌مقام بانک مرکزی مشغول به خدمت بوده و قبل از آن نیز، از سال ۱۳۷۷ تا سال ۱۳۸۶ سمت معاونت اقتصادی بانک مرکزی را برعهده داشته است.

از جمله سوابق اجرایی کمیجانی می‌توان به تصدی معاونت پژوهشی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران (از آبان ۱۳۸۶ تا کنون)، مشاور اقتصادی معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی (۱۳۶۹ تا ۱۳۷۶) و عضویت در هیئت مدیره بانک خاورمیانه (۱۳۹۱-۱۳۹۲) اشاره کرد.

بر اساس این گزارش کمیجانی در حالی بر مسند نوزدهمین رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران  می نشیند که تنها حدود یک ماه تا پایان عمر کاری دولت دوازدهم باقی مانده و به احتمال زیاد باید ساختمان میرداماد را خیلی زود ترک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، کمیجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار