ضرورت حضور فعالانه سازمان‌های مردم نهاد در اجتماع کدام است؟

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : حضور فعالانه سازمان‌های مردم نهاد در اجتماع موجب ترویج فرهنگ گفتگو و تعامل و زمینه‌ساز ایجاد روابط منطقی میان شهروندان و مدیران می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز نجفی مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها رکن سوم توسعه پایدار در جامعه هستند و بروز آن‌ها موجب بالندگی جوامع و کاهش فاصله میان مردم و مسئولان می‌شود.

او گفت : حضور فعالانه سمن‌ها در اجتماع موجب رایج شدن فرهنگ گفتگو و تعامل و زمینه ساز ایجادِ روابطِ منطقی میان شهروندان و مدیران می‌شود.

نجفی مهر افزود: با فعالیت تشکل ها، کاستی‌های جامعه در فضایی مدنی و به دور از خشونت از سوی این گروه‌ها به مقامات منعکس می‌شود و این از برکات نظام بوده که دولت‌ها می‌توانند برای دستیابی به توسعه پایدار از قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن‌ها بهره‌های فراوان ببرند.

نجفی مهر ادامه داد: در برخی حوزه‌ها از جمله گردشگری و حقوق شهروندی نیازمند حضور بیشتر و پرتعدادتر سمن‌های تخصصی می‌باشیم تا نخبگان این عرصه‌ها بتوانند با اندیشه ورزی و مطالبه گری موجب ارتقای این حوزه‌ها شوند.

او با اشاره به نقش بی بدیل آگاه سازی و اطلاع رسانی در ترغیب و متمایل شدن فرهیختگان به فعالیت‌های سازماندهی شده، از صدا و سیما گلایه نمود که در این مسیر نتوانسته ایفای نقش نماید و فعالیت‌های سمن‌ها را به خوبی منعکس سازد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.