چند درصد معلولیت‌های شنوایی قابل درمان است؟

مدیرکل بهزیستی مازندران درباره درمان معلولیت‌های شنوایی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۸۰ درصد معلولیت‌های ناشی از کم‌شنوایی با مداخلات به موقع قابل درمان است.

او با بیان اینکه از ۲۷ هزار نوزاد متولد شده استان در پارسال، ۳۵۳ نوزاد با نقص یا کاهش شنوایی تشخیص داده شده‌اند، افزود:تبدیل شدن دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان قطب کاشت حلزون سه استان شمالی مازندران، سمنان و گلستان فرصت بسیار مناسبی برای مداخله به موقع در درمان شنوایی به ویژه در بین نوزادان است.

گوهردهی با اعلام اینکه این افراد به مراکز بررسی صحت بالاتر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل معرفی شدند، گفت: از ۳۵۳ نوزادی که احتمال کاهش شنوایی وجود داشت ۴۶ نوزاد به مرحله اقدامات مداخله‌ای رسیدند که برای ۲۶ نفر سمعک تجویز شده و ۲۰ مورد اقدامات جراحی و طبی نیاز داشتند.

گوهردهی گفت: ۸ هزار و ۳۵ نفر در مازندران داری معلولیت ناشی از شنوایی هستند که از این تعداد بیش از ۵ هزار و ۶۰ نفر معلولیت شدید دارند.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پاسخ به این سوال که اگر تشخیص داده شود که نوزاد کم شنوا و ناشنوا هست چه اقداماتی انجام می‌شود، افزود: پرداخت کمک هزینه تست تشخیصی، ویزیت تخصصی، کاشت حلزون، گفتار درمانی، تعمیر، خرید باطری و تعویض باطری از جمله اقدامات حمایتی بهزیستی است.

یکی از نکات قابل توجه در کاشت حلزون برای درمان کودکان هزینه‌های سنگین آن در سنوات گذشته بود که با ایجاد قطب درمان شنوایی در دانشگاه علوم پزشکی بابل خانواده‌ها با پرداخت ۶.۵ میلیون تومان می‌توانند نسبت به کاشت حلزون اقدام کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار