ابراز نگرانی تاجیکستان از افزایش ناآرامی‌ها در افغانستان

شورای پارلمانی تاجیکستان در بیانیه‌ای از افزایش درگیر‌ی‌ها در مرز‌های شمالی افغانستان ابراز نگرانی کرد و از مقامات افغان خواست به آن‌ها رسیدگی کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اوربند نیوز، شورای پارلمانی تاجیکستان نگرانی این کشور را از وخیم شدن اوضاع امنیتی در شمال افغانستان در جلسه این هفته شورا حضور میرحمان رحمانی، رئیس پارلمان افغانستان ابراز داشت.

در بیانیه منتشر شده این شورا آمده است: «با توجه به وخامت اوضاع امنیتی در نزدیکی مرز‌های جنوبی جمهوری تاجیکستان، یک کشور عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO)، شورای مجلس پارلمانی ابراز نگرانی‌های خود در مورد افزایش خشونت‌ها در افغانستان به ویژه در استان‌های شمالی آن در پی خروج نیرو‌های نظامی ناتو از آن ابراز میدارد.»

در این بیانیه همچنین با انتقاد از افزایش درگیری‌ها، بر فعالیت گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی بین المللی از عوامل اصلی بی ثباتی در افغانستان تاکید شد.

شورای پارلمان تاجیکستان همچنین از دولت افغانستان خواست تا برای توقف خشونت در این کشور تلاش کند تا شرایط مطلوبی را برای پیشبرد روند صلح در افغانستان به عنوان یک کشور مستقل و بی طرف فراهم کند.

این شورا تعهد خود را برای حمایت از افغانستان و کمک به پیشبرد روند آشتی از طریق دیپلماسی پارلمانی، شورای ملی افغانستان، اقوام افغان و نیرو‌های سیاسی، از جمله طالبان، ابراز داشت و به آمادگی خود را برای کمک به بهبود قوانین افغانستان در مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر، مجدداً تأکید کرد.

تاجیکستان در این بیانیه همچنین خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه از جوامع بین المللی به افغانستان برای جلوگیری از ورود پناهجویان افغانستانی به کشور‌های همسایه شد.

دیروز همچنین تأیید شد که حدود ۳۰۰ نفر از سربازان دفاع ملی و نیروی امنیتی افغانستان پس از درگیری شدید با طالبان از طریق مرز مشترک به کشور همسایه فرار کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار