تولید ۲۴ محصول توسط کارآفرینان با اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه خراسان رضوی

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۲۴ محصول توسط کارآفرینان با اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه خراسان رضوی تولید و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در راستای اجرایی کردن رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص رونق و جهش تولید، طرح "شمیم خدمت" با رویکرد توانمندسازی و اشتغال خانواده‌ها در بقاع متبرکه خراسان رضوی اجرا شد.

او با بیان اینکه هدف مهم اجرای طرح «شمیم خدمت» ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: ۹ بقعه متبرکه شهرستان‌های بردسکن، تربت حیدریه، طرقبه شاندیز، گناباد نیشابور مجری این طرح در استان خراسان رضوی بودند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه مراکز افق بقاع متبرکه مسئول اجرای این طرح هستند، ادامه داد: در این طرح ۳۲ دوره آموزشی در ۲۴ عنوان آموزشی برگزار شد و ۴۸۱ کار آموز در این دوره‌ها شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی بیان کرد: صنایع دستی، گلیم و فرشبافی، خیاطی و تولید ماسک، جوشکاری، تولید گیاهان دارویی، گلابگیری، خوشنویسی و نقاشی، روخوانی و روانخوانی قرآن  از جمله عناوین دوره‌های آموزشی است که در بقاع متبرکه و موقوفات استان برگزار شده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: حاصل این دوره‌های آموزشی، برپایی ۱۴ کارگاه تولیدی بود و کارآفرینان ۲۴ محصول را روانه بازار مصرف کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دوره‌ها از اساتید مجرب و خبره استفاده شده است، تأکید کرد: ۲۰ مربی و کارآفرین در این دوره‌ها مشغول به فعالیت شده اند و برای ۵۱ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی اظهار کرد: با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره فرهنگ و ارشاد، کانون مساجد و پایگاه‌های بسیج با مراکز افق بقاع متبرکه استان این طرح اجرا شد.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.