انهدام ۳۰ باند قاچاق موادمخدر در استان همدان/رشد ۴ درصدی کشف مواد مخدر دراستان

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان همدان گفت: امسال ۳۰ باند فعال در تهیه و توزیع مواد مخدر در این استان شناسایی و منهدم شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان, سرهنگ هادی نجفی , سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان همدان در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از انهدام ۳۰ باند فعال در تهیه و توزیع مواد مخدر در این استان در سه ماهه نخست سال خبر داد و اظهار داشت: در این مدت، یک تن و ۴۷۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان همدان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد:این کشفیات شامل ۵۴۳ کیلوگرم تریاک، ۱۱ کیلوگرم هروئین، ۱۰ کیلوگرم شیشه، ۴۸ کیلوگرم حشیس و ۷۵۷ سایر مواد است.

رئیس کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: یک هزار و ۹۱۳ معتاد و نگهدارنده موادمخدر، یک هزار و ۴۰۱ قاچاقچی، توزیع کننده و خرده فروش در فصل بهار امسال دستگیر شدند.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه سه هزار و ۱۷۴ عملیات و ۳۶۳ طرح پاکسازی از ابتدای امسال تا پایان خرداد اجرا شده است افزود: با اجرای این طرح‌ها ۳۱ دستگاه خودرو و ۱۱ دستگاه موتورسیکلت توقیف و ۹ هزار و ۴۴۰ عدد قرص مواد مخدر کشف و ضبط شد.

او افزود:تشدید و برخورد با خرده فروشان در دستور کار قرار دارد و با این هدف  ۶۷ طرح امسال اجرا شده همچنین با وجود تعطیلی و نیمه تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس ۳۱ طرح برای پاکسازی محیط پیرامونی مراکز آموزشی از لوث معتادان و خرده فروشان سه ماهه امسال اجرا شد.

 سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان همدان بیان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۶۵ عملیات و یک هزار و ۴۲۳ طرح برای برخورد با قاچاقچیان موادمخدر اجرا شد که نتیجه آن کشف پنج تن و ۷۳۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۲ هزار و ۴۹۴ کیلوگرم تریاک، ۲۳۷ کیلوگرم هروئین و کراک، ۴۱ کیلوگرم شیشه، ۲۲ کیلوگرم حشیش، یک هزار و ۵۳۵ کیلوگرم گل و سایر مواد بوده است.

نجفی اضافه کرد: همچنین ۱۰ هزار و ۷۶۴ نفر شامل پنج هزار و ۹۰۳ معتاد و نگهدارنده مواد مخدر و چهار هزار و ۸۶۱ قاچاقچی در سال ۹۹ شناسایی و توسط عوامل انتظامی دستگیر شدند.

او مقابله با عرضه انهدام ۶۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر، توقیف ۱۶۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۶۴ موتورسیکلت، کشف ۶۰ کیلوگرم شیشه مایع، ۱۶ هزار و ۲۱۲ قرص مواد مخدر را از دیگر توفیق‌های پلیس در سال گذشته دانست.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار