سیفون بالارود در غرب شبکه آبیاری دز ترمیم شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: سیفون بالارود در غرب شبکه آبیاری دز به طول بیش از ۹۰۰ متر بازسازی و ترمیم شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن سعادت‌فر مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: سیفون بالارود در غرب شبکه آبیاری دز به طول بیش از ۹۰۰ متر طراحی شده که در بین سازه‌های آبی ایران بی‌نظیر است، ترمیم شد.

او با بیان اینکه با برداشت شن و ماسه رودخانه‌ای و بروز سیلاب‌ها طی سال‌های متمادی به تدریج اطراف سازه‌‍‌ها دچار فرسودگی شد، افزود: اهمیت اجرای این طرح به اندازه‌ای است که درصورت بازسازی نکردن آن و تخریب سیفون بالارود، آب زراعی بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی غرب رودخانه دز قطع شده و اقتصاد شمال خوزستان به خطر می‌افتاد.

سعادت‌فر با بیان اینکه آب اراضی کشاورزی شرکت‌های کشت و صنعت به ویژه مزارع نیشکر شرکت هفت تپه نیز از کانال آبیاری غرب دز و از طریق سیفون بالارود تامین می‌شود، تصریح کرد: کانال بزرگ غرب شبکه دز با ظرفیت ۱۵۷ مترمکعب در ثانیه پس از آبگیری از سد انحرافی دز در مسیرخود با رودخانه فصلی بالارود تلاقی می‌کند که جهت گذرآب کانال از زیر بستر آن، سیفونی

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.