دستگیری ۵ متخلف محیط زیست در اندیمشک

رییس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: ۵ نفر از متخلفان حوزه محیط زیست در زمینه قطع درختان، شکار غیر مجاز بز کوهی و ماهی به وسیله دستگاه الکتروشوکر دستگیر شدند.

سعید عیدی گماری رییس اداره محیط زیست اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طی ۳ ماهه اول امسال ۵ نفر از متخلفان حوزه محیط زیستی را شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تمام افراد جامعه است و دست درازی به طبیعت و حیات وحش جرم بوده و قطعا با افراد متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

او در خصوص جرم‌های مرتکب شده این افراد افزود: در ارتباط با قطع درختان حاشیه شهر ۲ نفر دستگیر و ۲ نفر دیگر در ارتباط با بکارگیری دستگاه الکتروشوکر که موجب مقطوع النسل شدن آبزیان می‌شود شناسایی شده و به دادگاه معرفی شدند، همچنین یک شکارچی غیرمجازبز‌های کوهی به دام ماموران محیط زیست گرفتار شده و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

عیدی گماری بیان داشت: خسارت برآورد شده این افراد به محیط زیست و حیات وحش ۶۰ میلیون تومان بود که بخش اعظم آن وصول شده و پرونده بعضی از آنان در مرحله رسیدگی و برخی از آن‌ها در دادگاه محکومیت کیفری یافته اند.

رییس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: حفاظت از درختان حاشیه شهر جزءمسئولیت‌های این اداره نیست، اما به دلیل اینکه کسی مسئولیت آن‌ها را به عهده نمی‌گیرد، به همین سبب ماموران ما بر حسب وظیفه انسانی به موضوع ورود کرده و با افراد متخلف برخورد می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به خشکسالی که در کشور حاکم شده است انتظار داریم دست درازی به طبیعت کمتر شود و زیستگاه‌ها نسبت به گذشته کمتر مورد تهدید جدی قرار گیرد، چرا که حیات وحش در حال حاضر شرایط بحرانی را می‌گذراند.

عیدی گماری با بیان اینکه طبیعت دارای ارزش‌های تفرجی، آموزشی، دارویی، زیباشناختی و ... است، گفت: لازم است مردم با طبیعت مهربان‌تر از همیشه باشند و حیات وحش را جزئی از کره زمین و نیاز حیاتی خودشان بدانند، اگر ما دیدگاه و نگرش خود را نسبت به محیط زیست تغییر دهیم، خواهیم دیدکه حیات وحش هم یک قدم به سمت ما خواهدآمد و از حالت وحشیگری خارج و دوست ما انسان‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.