تاکید امام خمینی (ره) به ایفای نقش جوانان در کشور

در گزارش زیر ویدئویی از امام خمینی (ره) درباره استعداد جوانان ایران را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در طول تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ایران همواره جوانانی بوده اند که بدون هیچ امکاناتی ولی با قدرت اراده و توکل بر درگاه خدای متعال توانسته اند به مراتب بالایی دست پیدا کنند و پرچم کشور عزیزمان ایران را در مجامع بین المللی در اوج برافراشته نگاه دارند. در سال های اخیر اما بی توجهی به ظرفیت های داخلی و نادیده گرفتن استعدادهای ناب ایرانی و گره زدن تمام موارد به قدرت های جهانی به اوج خود رسید.

شخصیت های مختلفی درباره توانمندی های جوانان انقلابی ایران صحبت کرده اند و همواره همگی آن ها بر این نکته تاکید داشته اند که اگر میدان فعالیت را در عرصه های گوناگون برای نیروی جوان کشور مهیا کنیم آن ها می توانند تا سال ها ابعاد مختلف ایران را بیمه کرده و ما را به یکی از قطب های مهم جهان تبدیل کنند.

فرار مغزها یک پدیده اجتماعی ناپسند است که متاسفانه در این سال ها رواج زیادی داشته است و خیلی از ورزشکاران، هنرمندان و دیگر افراد جامعه به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند. بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) در همان سال های اول انقلاب اسلامی بسیار به این نکته توجه داشتند که حتما در ارکان مهم مملکت از جوانان با انگیزه و پرانرژی استفاده شود.

به تازگی صفحه مجازی منتسب به حضرت امام خمینی (ره) ویدئویی از سخنرانی ایشان در این باره منتشر کرده است که در ادامه آن را مشاهده می کنید:

"مهم این است که ایرانی‌ها بفهمند که خودشان می‌توانند کار بکنند...
امام خمینی(ره): «در این طول زمان، این معنا را همچو کرده بودند که ایرانی‌ها چیزی نیستند و باید همه، همه چیز را بروند از خارج بیاورند، از اروپا بیاورند، از آمریکا بیاورند. این شد که اسباب این شد که مغزهای ایرانی به کار نیفتاد و نگذاشتند به کار بیفتد.»"

ظرفیت داخلی کشور


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.