مسئول عراقی: مقامات اقلیم کردستان با خروج نظامیان خارجی مخالفند

یک مسئول عراقی در بغداد اعلام کرد مقامات اقلیم کردستان عراق با خروج نظامیان خارجی از این کشور مخالف و مایل به ادامه همکاری با آمریکایی‌ها هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه العربی الجدید چاپ لندن نوشت یک مسئول برجسته عراقی در بغداد در گفتگو با این روزنامه از مخالفت رسمی اربیل با درخواست‌ها برای اخراج نیرو‌های فعال در چارچوب ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا خبر داد و تاکید کرد برخی مسئولان منطقه کردستان به مقامات آمریکایی اعلام کردند تمایل دارند تا به دور از اوضاع بغداد، به همکاری با واشنگتن ادامه دهند.

یک مسئول عراقی در بغداد به العربی الجدید گفت دولت منطقه‌ای کردستان و برخی مسئولان سیاسی این منطقه اخیرا خطاب به آمریکایی‌ها بر پایبندی خود بر حضور آمریکا در عراق تاکید کردند. این منبع افزود مسئولان اقلیم کردستان و برخی گروه‌های سیاسی درباره اهمیت ادامه حضور و حمایت آمریکا و دیگر کشور‌ها همچون فرانسه، انگلیس و استرالیا در چارچوب نیرو‌های ائتلاف برای حمایت از نیرو‌های پیشمرگه و کمک به برقراری امنیت در منطقه کردستان اتفاق نظر دارند.

به گفته این منبع، مسئولان اقلیم کردستان معتقدند که عملیات ترکیه، فعالیت‌های افراد مسلح حزب کارگران کردستان و تهدیدات برخی گروه‌های مسلح در مرز‌های این منطقه خطر دیگری است که باعث می‌شود حضور آمریکا نه تنها عامل موازنه امنیتی بلکه عاملی برای موازنه سیاسی هم باشد.

این منبع افزود چه بسا برخی مسئولان سیاسی و گروه‌های مسلح با اربیل بر سر این پرونده وارد بحران جدید شوند؛ به ویژه آنکه بغداد از شمار نیرو‌های خارجی مستقر در منطقه کردستان اطلاع دقیقی ندارد.

شایان ذکر است، از چند روز پیش و به دنبال حمله آمریکا به برخی مواضع شبه‌نظامیان گردان‌های سید الشهدا در منطقه مرزی عراق و سوریه که باعث به شهادت رسیدن تعدادی از عناصر آن شد، شماری از فراکسیون‌های پارلمانی و گروه‌های مسلح بار دیگر بر لزوم اخراج نیرو‌های خارجی از عراق و در رأس آن‌ها نیرو‌های آمریکایی بر اساس مصوبه پارلمان تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من نمیدونم کردها چرا با امریکا خوبن؟؟؟ لطفا کردها با اعراب عراق همکاری کنند و امریکایی هارو بیرون نمایند
آخرین اخبار