رئیس دانشگاه پیام نور مطرح کرد؛

مقاومت اقتصاد دانش بنیان در برابر صدمات ناشی از کرونا

زمانی گفت: فناوری‌های نوین و اقتصاد دانش بنیان بر اساس فناوری‌های روز دچار صدمات ناشی از کرونا نشدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز مراسم افتتاحیه و کلنگ زنی نخستین پارک علم و فناوری دانشگاه پیام نور شهرک پرند با حضور محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه پیام نور برگزار شد.

زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور در این مراسم اظهار کرد: امروزه در دنیا بحث «فناوری‌های نوین» در اکثر کشور‌های جهان به خصوص کشور‌های پیشرفته مطرح می‌شود که راه مسیر انتخابی آن‌ها یک مسیر شهرک‌های هوشمند در سراسر جهان است و در حال حاضر این امر اتفاق می‌افتد.

او افزود: اهمیت این اتفاق با ایزوله شدن مردم در دوران کرونا به خوبی رشد پیدا کرد و نشان داد که کشور‌هایی که بیشتر به سمت فناوری‌های نوین حرکت کرده اند و اقتصاد خود را بر مبنای اقتصاد دانش بنیان بر اساس فناوری‌های روز سوق داده اند، دچار صدمات زیاد ناشی از کرونا نشده اند یا در صورت مشکلات به سرعت خود را حمایت کرده اند.

زمانی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه گذاری دنیا در موارد فوق فعالیت می‌کنند؛ بنابراین این امر یک مقدمه و شروع بسیار خوبی برای گام برداشتن در مسیر اقتصاد دانش بنیان است.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: همین امر را می‌توان در شهر‌هایی که سنتی هستند شروع کرد؛ از آن جایی که در این شهر‌ها زیرساخت‌های سنتی وجود دارد به روز کردن آن‌ها سال‌ها طول می‌کشد؛ بنابراین بهترین مکان‌ها در این زمینه شهر‌هایی هستند که زیرساخت جدید دارند و متخصصان آن‌ها هم افرادی هستند که روابط دانش بنیانی را درک می‌کنند.

زمانی بیان کرد: در حال حاضر یکی از خصوصیات شهرک غرب این است که می‌توانند یک گام از مابقی شهر‌ها در زمینه اقتصاد دانش بنیان جلوتر باشند و به سرعت خیلی زیاد حرکت کنند؛ چرا که زیرساخت‌ها در آن جا بسیار مدرن است و رشد آن‌ها از قبیل جمعیت، بسیار بالاست.

رئیس دانشگاه پیام‌نور تاکید کرد: این زمینه نه تنها باید برای شهر‌های جدید بلکه باید در تمامی شهر‌های کشور اجرایی شود؛ بنابراین شروع حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان شاید خیلی سخت نباشد اما تداوم آن مسیر طولانی را در پیش دارند.

او گفت: ثمره این امر باید برای تمامی مردمان کشور دیده شود؛ در صورت ساماندهی این امر بحث اشتغال و ارتباطات نیز فراهم می‌شود. یکی از ویژگی‌های دانشگاه پیام‌نور بین سیستم‌های آموزش عالی کشور این است که یک گستره ملی با بستر هوشمند الکترونیکی دارد و از سال‌ها قبل کارایی داشته است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار