۱۰ پروژه سرمایه گذاری در بخش گردشگری اردبیل آماده افتتاح شد

رئیس اداره میراث فرهنگی اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۰ پروژه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اردبیل آماده افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل در تشریح عملکرد سه‌ماهه اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل گفت: تجهیز مرکز آموزش صنایع‌دستی واقع در مدرسه جعفر اسلامی به عنوان مرکز آموزش صنایع‌دستی شماره دو در اردبیل از جمله اقدامات سه‌ماهه نخست امسال بوده است.

او از آغاز عملیات اجرایی شهرک صنایع‌دستی واقع در شهر اردبیل خبر داد و افزود: رونق صنایع دستی از مهمترین برنامه‌ها بوده که در این راستا نزدیک به ۱۰۰ نفر در رشته‌های قلم‌زنی، حجاری سنگ، سفالگری، معرق و منبت از آموزش‌های لازم برخوردار شدند.

شایقی صدور مجوز‌های صنایع‌دستی در قالب کارت‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی را از دیگر اقدامات در این مدت در بخش صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: مرکز آموزش صنایع‌دستی شماره یک اردبیل نیز تجهیز شد.

او با اشاره به ساماندهی تور‌های طبیعت‌گردی بیان کرد: آماده سازی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برای افتتاح به تعداد ۱۰ مورد و صدور موافقت اصولی به تعداد مورد نیز از اقدامات در بخش سرمایه‌گذاری بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل کاوش باستان‌شناسی در محوطه آرتاویل تایر اردبیل، کاوش باستان‌شناسی در سرای زنجیرلو، آغاز عملیات اجرایی سایت فرهنگی و مذهبی جمعه مسجد، مرمت اضطراری بنا‌های تاریخی شهرستان و پاسخگویی به استعلامات باستان‌شناسی بیش از ۱۰۰ مورد را از اقدامات در بخش میراث‌فرهنگی عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.