تخریب کامل یک روستا در کانادا به علت آتش‌سوزی ناشی از گرمای شدید

مقامات محلی بریتیش کلمبیا اعلام کردند آتش سوزی گسترده بر اثر گرمای شدید در روستای لتین، موجب تخریب کامل این روستا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آتش سوزی گسترده به دلیل افزایش دمای هوا در کانادا موجب تخریب کامل یک روستا شد.

مقامات محلی کانادا امروز جمعه اعلام کردند: آتش سوزی گسترده به دلیل غیر عادی بلا رفتن درجه هوا که چند روز است استان بریتیش کلمبیای کانادا را  ویران کرده  این بار موجب تخریب کامل روستای لیتن شده است.

جان هورگان، نخست وزیر بریتیش کلمبیا گفت: روستای لیتن ویران شده است و تلاش فوق العاده‌ای لازم است تا آن مکان تاریخی به آنچه در گذشته بود، برگردد. 

او تصریح کرد: لیتن به دلیل آتش سوزی در داخل شهر تخریب شده  و دیگر علت های آن  نیز در حال بررسی است.

مایک فارنورث، وزیر ایمنی عمومی بریتیش کلمبیا  نیز اعلام کرد: بیشتر خانه‌ها و سازه‌های روستا، ایستگاه آمبولانس و.. ازبین رفته و در آتش سوختند. بسیاری از ساکنان مفقود شدند. پلیس سوار سلطنتی کانادا در حال حاضر به فکر تعیین محلی برای جا به جایی افراد و نیروهای امدادی است. بر اساس گفته فارنورث، حدود هزار نفر خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند.

خدمات آتش سوزی استان گزارش داد:  آتش سوزی لیتن به عنوان  یک آتش سوزی خارج از کنترل طبقه بندی شده و اندازه آن ۶۴۰۰ هکتار (۱۵۸۰۰ هکتار) تخمین زده شد.  این آتش سوزی به دلیل باد و گرم بودن هوا گسترده‌تر می شود.

موج گرما برای چندین روز متوالی، بریتیش کلمبیا را در برگرفته است. پس از ثبت دمای بالای ۴۹.۶ درجه سانتیگراد (۱۲۱.۳ درجه فارنهایت) در این کشور، بر اثر آتش سوزی‌، زیرساخت‌های محلی آسیب دیدند و بسیاری از ساکنان مجبور به ترک منازل خود شدند.

خدمات امداد و نجات برای تخلیه دیگر ساکنان و اطفای حریق ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۱ تير ۱۴۰۰
بریتیش کلمبیا باید سرش به آتش سوزی گرم شود تا از هیاهوی قتل هزاران کودک بومی کانادا خلاص شود.
آخرین اخبار