پرتاب ۳۶ ماهواره OneWeb از روسیه به مدار زمین

هشتمین پرتاب OneWeb روز گذشته با فرستادن ۳۶ ماهواره به مدار انجام شد و در مجموع ۲۵۴ ماهواره وان وب در مدار قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرست پست؛ شرکت روسکاسموس، مرحله بالایی Fregat همه ۳۶ ماهواره ارتباطی انگلیسی شرکت OneWeb را روز گذشته با موشک Soyuz-2.1b به مدار زمین فرستاد. این پرتاب که پرواز ST33 نام دارد، از مجموعه پرتاب سایوز در کیهان فضایی Vostochny در روسیه انجام شد. مدت زمان مأموریت (از بلند شدن تا جدا شدن ماهواره ها) حدود سه ساعت و ۵۱ دقیقه طول کشید. ماهواره‌ها پس از جدا شدن از موشک، خود را در مدار عملیاتی قرار می‌دهند.


بیشتر بخوانید


پرتاب ۳۶ ماهواره برای خدمات رسانی اینترنت به همه جا

دیمیتری روگوزین، مدیرعامل روسکاسموس پس از این پرتاب موفقیت آمیز نوشت: " این ۳۶ ماهواره اکنون در مدار تخمینی خودشان قرار دارند. پرتاب با موفقیت انجام شده و من این موفقیت را به همه تبریک می‌گویم. "

موشک Soyuz-2.1b با مرحله فوقانی Fregat از ایستگاه فضایی Vostochny ساعت ۱۵:۴۸ به وقت مسکو به مدار زمین پرتاب شد. پس از گذشت ۱۰ دقیقه مرحله فوقانی این موشک با ماهواره از مرحله سوم سایوز جدا شد. Fregat ماهواره‌ها را به دلیل استارت موتور پیشرانه به مدار دایره‌ای هدف گذاری شده با ارتفاع ۴۵۰ کیلومتری تحویل داد. فرآیند جدا شدن قسمت‌های مختلف ماهواره در ۹ مرحله از چهار دستگاه در حدود سه ساعت انجام شد.

پرتاب ۳۶ ماهواره OneWeb از روسیه به مدار زمین

پس از پرتاب قسمت‌های بعدی این ماهواره ها، تعداد ماهواره‌های OneWeb در مدار زمین به ۲۵۴ عدد رسید. در گذشته نیز این شرکت اعلام کرده بود که توانایی پوشش تمامی مناطق شمالی در عرض ۵۰ درجه شمالی را دارد. علت نوشتن عبارت «سلام قطب شمال!» که روی قسمت بالایی این موشک نوشته شده نیز همین موضوع است.

پرتاب ۳۶ ماهواره OneWeb از روسیه به مدار زمین

این پرتاب یازدهمین پرتاب از موشک‌های فضایی روس در سال جاری میلادی است. پیش‌تر نیز روگوزین اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۲۹ پرتاب صورت خواهد گرفت که این پرتاب اخیر دهمین پرتاب تاریخ ایستگاه فضایی Vostochny و هشتمین پرتاب OneWeb با موشک‌های روسی بود.

پرتاب ۳۶ ماهواره OneWeb از روسیه به مدار زمین

طبق گفته‌های سایت OneWeb، هدف از این پرتاب‌ها ایجاد زیرساخت ارتباطی جهانی با یک صورت فلکی ماهواره‌ای در LEO است. این سرویس به مشتریان بخش‌های هواپیمایی، دریایی و شرکتی به همراه دولت‌هایی که می‌خواهند اتصال سریع و تاخیر کم داشته باشند، خدمت می‌کند. مأموریت OneWeb این است که اتصال را به سخت‌ترین و دورترین مناطق برساند و شکاف دیجیتالی را در سراسر جهان برطرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار