امام جمعه موقت مشهد:

حماسه سازی مردم انتخابات امسال را شکوهمند کرد

امام جمعه موقت مشهد گفت: بی‌اعتنایی به تمهیدات رسانه‌ای دشمن پیام اصلی انتخابات ۱۴۰۰ بود و مردم با حماسه خود آن را نشان دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی گفت: یکی از مصادیق بارز تقوا در شرایط حاضر رعایت مسائل و دستورالعمل های بهداشتی است زیرا انسان با تقوا، مراعات خود، خانواده و جامعه را می‌کند تا با موج جدیدی در حوزه کرونا روبه‌رو نشویم.


بیشتر بخوانید


او افزود: هر چه انسان در موقعیت برتری باشد خطرات بیشتری نیز او را تهدید می‌کند، انسان بدون معنویت نمی‌تواند به صورت انسانی زندگی کند.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: دشمن از مدت‌ها قبل تلاش کرد تا مشارکت مردم در انتخابات کم باشد و هر کس مختصر ارتباطی با فضای مجازی داشته باشد شاهد است که دشمن تلاش زیادی در این زمینه داشته است؛ البته بحث ویروس کرونا، مشکلات اقتصادی و معیشتی، فساد گسترده در برخی نهاد‌ها در مشارکت مردم اثرگذار بود و این چهار عامل در کنار یکدیگر دست به دست هم داده بودند تا مشارکت در انتخابات تحت الشعاع قرار گیرد.

فرزانه بیان کرد: عجیب بود که مردم در مقابل این چهار عامل حرکتی را صورت دادند که رهبر انقلاب از آن به یک حماسه مردمی یاد کردند، این حرکت مردم چند پیام داشت و پیام نخست آن به دشمن بود که ما دشمن را می‌شناسیم و اهدافش را می‌دانیم اما بی‌اعتنایی کامل به دشمن اصلی ترین پیام این انتخابات بود.

سخن انتخابات با روحانیت و مسئولین

او با اشاره به اینکه این انتخابات یک سخن نیز با روحانیت داشت تصریح کرد: مردم با حضور خود در انتخابات به همه ما پیام دادند که ما به روحانیت اعتماد داریم و دوباره هم اعتماد کردیم و این سخن مهمی است که انتخابات امسال با روحانیت داشت اما انتخابات امسال روی صحبتش با مسئولان به ویژه قوای سه‌گانه هم بود که تحقق عدالت باید بر اساس سیره شهید بهشتی باشد چون شهید بهشتی معتقد بود عدالت یک امر الزامی است و به هر قیمت ممکن باید تحقق پیدا کند.

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: شهید بهشتی بر دشمن‌شناسی بسیار تاکید داشت و از سوی دیگر خواستار حاکمیت اخلاقی بود، ایشان بار‌ها خطاب به آمریکا گفت از ما خشمگین باش و در این خشم بمیر.

فرزانه اظهار کرد: شهید بهشتی نه ترسید و نه معامله کرد و همیشه می‌گفت همیشه منتظرم سقفی بر سرم فرو ریزد و یا تیری در قلبم بنشیند؛ باید از این انسان یاد گرفت و ایشان را الگو قرار داد.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار