برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی با عنوان من سلیمانی ام در تکاب

نمایشگاه آثار خوشنویسی نستعلیق و شکسته نستعلیق هنرمند خوشنویس تکابی "ابراهیم عابدی" با عنوان "من سلیمانی ام" در تکاب شروع بکار کرد.

ابراهیم عابدی هنرمند خوشنویس تکابی در گفتگو  با خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه هم اکنون  به عنوان کارشناس فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ ، در سنگر سلامت مشغول هستم گفت: تصمیم گرفتم به پاس مجاهدت جوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی تمام آثار خوشنویسی خویش را مزین به نام نامی (من سلیمانی ام) نمایم و در این میان با خانواده آن شهید بزرگوار مکاتبه و خوشبختانه موافقت آنان را جلب و نمایشگاهی با عنوان من سلیمانی ام را دایر نمودم.

عابدی افزود: در این نمایشگاه به پاس مجاهدت ۴۰ ساله حاج قاسم عزیز ۴۰ اثر خوشنویسی در زمینه نستعلیق و شکسته نستعلیق را در معرض دید علاقمندان قرار داده ام.

عابدی ادامه داد: در صورت توفیق تصمیم دارم آثارم را در کرمان و ارومیه و سایر شهرستان‌ها نیز به نمایش بگذارم.

محمود نجفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سلامی تکاب نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: انجمن خوشنویسان تکاب یکی از انجمن‌های دیرینه فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی است که خوشبختانه از لحاظ تعداد هنر جو و فارغ التحصیلان این رشته روز بروز بر غنا و شکوهش افزوده می‌شود.

نجفی افزود: اکنون ما حدود ۵ نفر خوشنویس نستعلیق در سطح استادی داریم و ۴۰ نفر فوق ممتاز خوشنویسی در سطح نستعلیق داریم و نزدیک به ۱۰۰ نفر هنرجو در رشته‌های مختلف خوشنویسی در این انجمن مشغول به تحصیل اند.

نجفی گفت: انجمن خوشنویسان تکاب در سال ۱۳۷۳ تأسیس و با وجود اساتید مجرب خوشنویسی در شهرستان به فعالیت خود ادامه داده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۱:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
عالی بود