انتقاد مسکو از اقدامات تحریک آمیز آمریکا و غرب در دریای سیاه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اقدامات تحریک آمیز اخیر آمریکا و کشورهای غربی در دریای سیاه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، در کنفرانس خبری از رویکرد آمریکا و متحدانش در دریای سیاه انتقاد کرد و گفت آن‌ها در نظر دارند این منطقه را به صحنه نبرد تبدیل کنند.

این مقام ارشد روس در بخشی از سخنان خود گفت: «واشنگتن و متحدانش در نظر دارند دریای سیاه را به منطقه‌ای برای نبرد تبدیل کنند و در این کار نیز مصمم هستند. آمریکا رهبری این گروه را در دیگر مناطق جهان نیز داشت تا این مناطق بی‌ثبات شوند.»

زاخارووا سپس به اقدام اخیر ناو هلندی در آب‌های دریای سیاه نیز اشاره کرد و گفت: «حادثه ناو اورستن یک روز پس از ناوشنکن انگلیس اتفاق افتاد و بنابراین انکار هماهنگی میان هلند و ناتو و انگلیس امکانپذیر نیست.»

روز چهارشنبه هفته گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه این کشور همراه با سرویس مرز کنترل فدرال امنیت از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی «کیپ فیولنت» در کریمه توسط ناوشکن HMS Defender انگلیس جلوگیری کردند.

ناوشکن انگلیسی سه کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود و وزارت دفاع روسیه اقدام کشتی انگلیسی را به عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

پس از آن وزیر دفاع هلند در سخنانی مدعی مزاحمت جنگنده‌های روسیه برای یک رزمناو هلندی شد و گفت: «جنگنده‌های بی‌مسئولیت روسیه برای یک روزمناو هلندی در دریای سیاه ایجاد مزاحمت کردند.»

امروز وزارت دفاع ملی روسیه اعلام کرد که کشتی‌های جنگی این کشور یک تمرین نظامی آموزش جنگی در منطقه وسیع‌تر در دریای سیاه انجام داده‌اند. این تمرین نظامی همزمان با رزمایش اوکراین و کشورهای ناتو در دریای سیاه برگزار شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، نیز در گفتگوی مستقیم سالانه خود با مردم کشورش به ابعاد سیاسی اقدامات تحریک آمیز انگلیس و حضور ناو «اچ ام اس دفندر» در دریای سیاه پرداخت و گفت: این کشتی جنگی به وضوح اهداف نظامی را دنبال می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۱ تير ۱۴۰۰
اصلا اسم آمریکا نحسه و هر جا اسمش میاد همونجا به خون و آتیش کشیده میشه
آخرین اخبار