مدیر مالی سازمان ترامپ تسلیم مقامات قضایی شد

مدیر ارشد مالی سازمان رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از تشکیل جلسه دادگاه مربوط به پرونده این سازمان، خود را تسلیم مقامات قضایی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آلن هوارد ویسلبرگ» مدیر ارشد مالی سازمان ترامپ، صبح امروز (پنج‌شنبه) به وقت آمریکا، به دادگاه منهتن نیویورک رفت و خود را تسلیم مقامات قضایی این ایالت کرد.

سی‌ان‌ان در گزارشی با بیان آنکه ساعاتی دیگر اتهامات ویسلبرگ علیه او در دادگاه قرائت خواهد شد، اعلام کرد: «تاکنون جزئیاتی از این اتهامات ارائه نشده است، تنها مشخص است این مقام سازمان ترامپ به دلیل تخلفات و فرار مالیاتی این سازمان متهم خواهد شد.»

سخنگوی سازمان ترامپ هرگونه اتهام علیه ویسلبرگ را محکوم دانسته و آن را «تلاشی سیاسی» برای تخریب وجهه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، خوانده است.

پیش از این نیز دادگاه منهتن از ویسلبرگ برای همکاری درباره این پرونده درخواست کرده بود که او از این کار امتناع ورزید. این درحالی است که عروس سابق ویسلبرگ در حال حاضر با دادستان منهتن درباره این پرونده همکاری می‌کند.

ترامپ پیش‌تر هرگونه اقدام غیرقانونی از سوی سازمان خود را انکار کرده است. ماه گذشته او به‌شدت از بررسی‌های کیفری درمورد سازمان خود انتقاد کرد و گفت این تحقیقات در نوع خود بزرگترین و پیچیده‌ترین تحقیقات کیفری در تاریخ آمریکا است.

سازمان ترامپ مجموعه‌ای از شرکت‌های زنجیره‌ای هستند که با نظارت مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا به فعالیت‌های تجاری در زمینه‌های مختلف می‌پردازند. این سازمان متهم است در طول این سال‌ها تخلفات مالی سنگینی مرتکب شده و فرار‌ها مالیاتی بزرگی داشته است.

تحقیقات در مورد این پروند‌ها از زمانی به‌ صورت جدی آغاز شد که «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ، در سال ۲۰۱۸ در دادگاه پرده از تخلفات گسترده مالی و مالیاتی ترامپ برداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار