آمار کنکوری‌های ۱۴۰۰ در کرمان+ فیلم

دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کرمان گفت: برای کنکور ۱۴۰۰ در کرمان، ۵۳ هزار و ۳۵۸ نفر، داوطب شرکت در آزمون هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی محمدرضا خانی، دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کرمان گفت: کنکور ۱۴۰۰ در کرمان همزمان با سراسر کشور طی ۴ روز از ۹ تیرماه آغاز شده است.

او افزود: مجری برگزاری آزمون ها، دانشگاه‌های شهید باهنر، پیام نور، آزاد، فنی وحرفه‌ای و همچنین آموزش وپرورش در ۲۰ حوزه امتحانی در سراسر استان است.

محمدرضا خانی با اشاره به گروه‌های آزمایشی پنج گانه، بیان کرد: شرکت کنندگان در ۵ گروه آزمایشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی در ۵ حوزه اصلی، آموخته‌های خود را محک می‌زنند.

او گفت: ۵۳ هزار و ۳۵۸ داوطلب در استان کرمان در این آزمون شرکت می‌کنند که  از این تعداد، ۳۴ هزار و ۲۶۷ نفر زن و  ۱۹ هزار و ۹۲ نفر مرد هستند. 

دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کرمان با بیان اینکه ۹ تیرماه اولین گروه آزمایشی هنر در  آزمون شرکت کردند، افزود: در این گروه، ۶ هزار و ۲۲۴ داوطلب، شامل ۴ هزار و ۵۸۰ زن و هزار و ۶۴۴ مرد همزمان با سراسر کشور در این آزمون شرکت داشتند.

او بیان کرد: امروز دهم تیرماه ۲ گروه آزمایشی علوم ریاضی وفنی و گروه علوم انسانی با تعداد ۵ هزار و ۵۷۱ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی و ۱۴ هزار و ۷۳۸ نفر داوطلب در گروه علوم انسانی با هم رقابت می کنند.

محمدرصاخانی به ۲ گروه علوم تجربی و زبان‌های خارجی، اشاره کرد و افزود: این ۲ گروه آزمایشی طی روز‌های جمعه و شنبه با جمعیت ۲۰ هزار و ۲۸۳ نفر در علوم تجربی و ۶ هزار و ۵۴۲ داوطلب در گروه زبان های خارجی از ساعت ۸ صبح در آزمون کنکور سراسری شرکت می‌کنند.

او تصریح کرد: از پارسال طبق تصمیم گیری ستاد ملی کرونا، استاندارد‌هایی برای برگزاری آزمون در نظر گرفته شد که بر همان اساس کنکور را برگزار می‌کنیم.

دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کرمان عنوان کرد: در خصوص کسانی که از طریق خود اظهاری در سامانه سازمان سنجش اعلام کردند که مبتلا به کرونا هستند، حوزه‌های ویژه‌ای با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی درنظر گرفته ایم.

او افزود:  برگزاری آزمون با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی، افزایش تعداد روز‌ها از ۲ روز در ۲ شیفت صبح و عصر، به ۴ نوبت در طرف صبح، کنترل حوزه‌ها از نظر داشتن تهویه مناسب و همچنین افزایش رعایت فاصله گذاری صندلی‌های داوطلبان از ۱ متر به ۱.۵۰ تا ۱.۸۰ متر  همراه با نظارت مستقیم از ماموران بهداشت علوم پزشکی کرمان بر حوزه‌ها و حضور یک دستگاه آمبولانس در هر حوزه امتحانی در دستور کار است.

محمدرضا خانی بیان کرد: برای تدابیر بهداشتی، اثر انگشت حذف و بازرسی بدنی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

او گفت: از طریق رسانه‌های ملی اطلاع رسانی کرده ایم که خانواده ها در مبادی ورودی حوزه های برگزاری آزمون به علت خطر شیوع کرونا، تجمع نکنند؛ چرا که با حضور خود نه تنها هیچ کمکی به فرزندان در آزمون نمی‌کنند؛  بلکه این امکان نیز وجود دارد که باعث التهاب و اضطراب بیشتر داوطلبان شوند.

 گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار کرمان از برگزاری دومین روز آزمون سراسری  در کرمان را در ادامه مشاهده کنید: 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.