اهدای ۲۴۰ جلد کتاب و مجله‌ تخصصی به موزه بزرگ خراسان

رئیس موزه بزرگ خراسان گفت: یک خیر فرهنگی بیش از ۲۴۰ جلد کتاب و مجله‌ تخصصی به موزه بزرگ خراسان اهدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مهرداد صفریان خیر و فعال فرهنگی که پایان‌نامه دانشگاهی مقطع کارشناسی ارشد خود را با محوریت موضوع موزه تاریخ و فرهنگ خراسان دفاع کرده است، بیش از ۲۴۰ جلد کتاب و مجلات تخصصی با موضوعات معماری وشهرسازی، هنر‌های تجسمی، تاریخ و تمدن ایران و خراسان، ایران‌شناسی، میراث‌فرهنگی و گردشگری به موزه بزرگ خراسان اهدا کرد.

رکنی رئیس موزه بزرگ خراسان گفت: برخی مجلات تخصصی اهدایی شامل اثر، موزه‌ها، هنر و مردم، معماری‌ایران، آبادی، مجله علمی‌معماری وشهرسازی، فصلنامه شارستان، فصلنامه معماری و فرهنگ، ماهنامه پیام یونسکو و برخی کتاب‌های اهدایی نامبرده شامل معماری ایران (آرتور پوپ)، شهر‌های ایران (محمدیوسف کیانی) و آثار ایران (آندره گدار) است.

او افزود: یکی از شاخص‌های اصلی یونسکو در تعریف و کارکرد موزه‌ها، عملکرد علمی و فرهنگی موزه‌ها هم‌راستا با مراکز علمی و دانشگاهی است.

رئیس موزه بزرگ خراسان ادامه داد: هم‌چنین وجود کتابخانه‌های تخصصی در موزه‌ها از مهم‌ترین استاندارد‌های یونسکو و ایکوم برای موزه‌ها یک ضرورت است.

رکنی بیان کرد: کتابخانه تخصصی موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی با بیش از ۶ هزار عنوان کتاب و نشریات تخصصی درحوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، موزه‌ها، ادبیات و تاریخ کودکان آماده پذیرش فرهیختگانی است که قصد اهدای کتاب و سایر آثارفرهنگی را داشته باشند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.