اختصاص اعتبار برای کاهش قطعی آب در بوکان

مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان گفت: برای جلوگیری از کاهش قطعی آب در ایام پیک مصرف و فصل گرما در این شهرستان، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

سلمان خدایاری مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار داشت: به دنبال تماس و پیگیری مدیران ارشد این شهرستان با مدیر بحران آب و فاضلاب کشور و سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی این میزان اعتبار از محل اعتبارات تنش آبی کشور به بوکان اختصاص پیدا کرد.

او افزود: با استفاده از این اعتبارات، چاه آب غیرفعال واقع در منطقه "حصار" واقع در بالادست شهر بوکان فعال و لوله گذاری می‌شود که امید می‌رود با فعال شدن این خط تولید آب، قطعی ناشی از کمبود آب رفع شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان با بیان این که با راه اندازی چاه آب غیرفعال در این مسیر، ۸۰ لیتر بر ثانیه به خط آب بوکان تزریق می‌شود، اضافه کرد: عملیات لوله گذاری این چاه طی روز‌های آینده برای حل مشکل آب این شهرستان عملیاتی خواهد شد.

او افزود: با راه اندازی این مسیر مشکل افت فشار و قطعی‌های بلند مدت به صورت چشم‌گیری در سومین شهر پر جمعیت آذربایجان‌غربی کاهش خواهد یافت.

خدایاری بیان کرد: در حال حاضر از منابع آبی شهرستان بوکان حدود ۶۸۰ لیتر در ثانیه آب تولید می‌شود که به دلیل وجود گرما و کاهش نزولات جوی این میزان تولید برای شهر کافی نیست.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان گفت: در شهر بوکان حدود ۶۷ هزار مشترک و جود دارد که در پیک مصرف ۸۰۰ لیتر در ثانیه آب در بوکان مصرف می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.