مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

شهروندان موج پنجم کرونا را جدی بگیرند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شهروندان موج پنجم بیماری کرونا را جدی بگیرند و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۶۶ هزار و ۵۵۳ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۶ هزار و ۳۶۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۱۲ هزار و ۵۴۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هفده هزار و ۷۶۲ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۴ هزار و ۱۲۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین از بهبودی ۲۶۷ هزار و ۱۵۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او افزود: هم اکنون هزار و ۱۸۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۴ هزار و ۸۰۳ نفر اعلام کرد.

او با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در شهر‌های جنوبی استان، مواجهه با موج پنجم کرونا در فارس را بسیار جدی خواند و بر رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه شده مانند استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی، تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.