صفایی بوشهری:

امامان جمعه برای زمینه‌سازی حل مشکلات مردم پیشگام شوند

امام جمعه بوشهر گفت: ائمه جمعه و روحانیت برای شناسایی مشکلات مردم و زمینه‎ سازی برای حل آنها پیشگام شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز در نشست با ائمه جمعه استان بوشهر گفت: ائمه جمعه و روحانیت این استان برای شناسایی مشکلات مردم و زمینه‎سازی برای حل آنها پیشگام شوند.

او افزود: روحانیت و علمای بزرگ در شهرها مشعل و چراغ دین همان شهرها به شمار می‌روند و نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه دارند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش مهم آموزه‌های دینی در جامعه برای جلوگیری از گناه و فساد، عنوان کرد: اگر آموزه‌های اخلاقی در ائمه جمعه و روحانیت روشن باشد محیط پیرامونی روشن است اما اگر این آموزه‌ها و مراعات اخلاقی وجود نداشته نباشد بدون شک محیط پیرامونی آن‌ها نیز وضعیت روشنی نخواهد داشت.

صفایی بوشهری ادامه داد: بی‌تردید جایگاه امامت جمعه برای ائمه جمعه زمانی پایان می‌یابد اما مهم این است با خدماتی‌ که در این جایگاه انجام می‌دهند آخرت خود را با اعمال خیر و خدمت به مردم تامین کنند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: استان بوشهر به سبب جایگاه رفیع علما، ائمه جمعه و روحانیت گرانقدر در بسیاری از عرصه‌ها در کشور پیشگام است.

امام جمعه بوشهر گفت: روحانیت در استان بوشهر از دیرباز نقش ویژه ای داشته است و آنان با روشنگری‌های خود مردم را در برابر استعمار و استعمارگران هوشیار کردند.

در این نشست رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان و ائمه جمعه نیز نظر خود را در مورد موضوع نشست و مسائل پیرامونی بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.