باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

شورای‌شهری‌ها در مسیر انتخاب نجات‌دهنده پایتخت/ آقای شهردار یا خانم شهردار؟ مسئله این است!

نوبتی هم باشد نوبت خداحافظی حناچی شهردار تهران است و معلوم نیست در این یک ماه چه کسی قرار است برای سکان‌داری شهرداری انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با به پایان رسیدن کار شورای‌شهری‌ها، شهردار تهران هم باید کم کم با مردم تهران خداحافظی کند، مردمی که در طول این ۴ سال به او اعتماد کردند و مدیریت شهر خودشان را به آقای حناچی واگذار کردند، حالا بماند که گله‌ها و نارضایتی‌هایی کماکان از شهردار نمایان و ورد زبان‌ها است، اما نوبتی هم باشد نوبت نشستن یک فرد جدید بر صندلی شهرداری است و از این طرف فردی باید مدیریت کلان شهر تهران را برعهده گیرد که بتواند تمام نواقص این چند سال را برطرف کند و به نوعی شهر را نجات دهد.

تاپ فردا///

در این ۴ سال شهرداری خواسته یا ناخواسته در حوزه‌هایی همچون حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا و... از نظر بسیاری از افراد ضعف داشته و دولت هم آن طور که باید کمکی نکرده است. همچنین خروجی خاصی هم پنجمین دوره مدیریت شهری نداشت و حتی برخی اعضا هم اذعان داشتند که کار جدی صورت نگرفت، حتی در این راستا برخی منتخبان شورای شهر دوره ششم هم گله‌های خود را از شهرداری به گوش رسانه‌ها رساندند، یکی از این افراد  ناصر امانی است که معتقد است یکی از مهم‌ترین وظایف شورای پنجم در برابر قانون انتخاب شهردار بود که توفیقی نداشتند و همین موضوع باعث شد که بقیه کارهایشان هم تحت تاثیر آن قرار گیرد، همچنین  مردم آورده قابل لمسی در هیچ زمینه‌ای مشاهده نکردند.

تاپ فردا///

حال مشاهده عملکرد ضعیف پیروز حناچی این پیام را به شورای ششم می‌رساند که کاری سخت برای نجات شهرداری از وضعیت رکود در پیش دارند و متاسفانه شنیده‌ها حکایت دارد که شهردار تهران در روزهای پایانی در حال بذل و بخشش‌هایی است که به دنبال آن خزانه شهرداری را برای شهردار جدید خالی تحویل خواهد داد، حال در چنین شرایطی اگر خزانه خالی هم برای آن ها به ارث برسد عملا شهرداری را به عنوان یک سرزمین سوخته تحویل خواهند داد؛ افزون بر این، چند روزی است که انتخاب شهردار و معرفی گزینه‌های مدنظر، سوژه داغ بسیاری از رسانه‌ها شده و هر فردی برای خود در این روزها گمانه‌زنی می‌کند.

تاپ فردا///

روز گذشته خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را از یکی از منتخبین شورای شهر ششم پیگیری کرد، میثم مظفر به ما گفت که «برای انتخاب شهردار تهران جلسه‌ای برگزار نشده و ما از این هفته جلسات خود را به صورت غیررسمی تا قبل از شروع کار شورای شهر ششم خواهیم داشت که در ابتدا به معرفی شاخص‌ها و معیارهای خود جهت انتخاب شهردار می‌پردازیم و هنوز گزینه ای مطرح نشده است»، همچنین مهدی چمران عضو دیگری از شورا بر این باور است که «ویژگی‌ها در این راستا مشخص است گروهی هم برای همین مسأله از منتخبین شورای ششم مشخص شده‌اند تا شاخص‌ها و ویژگی‌ها را مکتوب کنند و زمان نهایی شدن انتخاب شهردار مشخص نیست و این قضیه بستگی دارد که چه تعداد گزینه را بخواهیم بررسی کنیم.»

تاپ فردا///

از این موضوع که بگذریم به بحث داغی می‌رسیم که آیا امکان دارد شهردار این دوره از مدیریت شهری یک خانم باشد؟ به همین دلیل با سوده نجفی منتخب شورای ششم گفت‌وگو کردیم و او بیان کرد که «قطعاً اعضای شورا روی گزینه‌های مختلف فکر می‌کنند. اگر بانویی کارآمد، انقلابی با روحیه جهادی همچنین شاخص و معیار‌های مناسب برای گزینه شهرداری تهران باشد، اعضای شورا شرایط آن را بررسی می‌کنند و اگر همه موضوعات و ابعاد مختلف به صورتی باشد که انتخاب شهردار زن به نفع شهر باشد، قطعاً آن را رد نمی‌کنیم، ولی باید توجه داشته باشید که ما نگاه جنسیت زده و متفاوت نسبت به این قضیه نداریم و فرقی ندارد که شهردار زن یا مرد باشد، مهم کیفیت در اجرای برنامه‌ها و بهبود وضعیت تهران است. اگر یک خانم برای اداره‌ شهر تهران توانمندتر باشد، قطعا به آن رأی می‌دهیم.» البته ناصر امانی هم پیش تر اعلام کرده بود که «ما نگاه جنسیتی نداریم و به شایسته سالاری و شاخص‌ها نگاه می‌کنیم، کسی باید وارد عرصه شود که مشکلات پایتخت را حل کند، حالا ممکن است مرد یا زن باشد قطعا اگر یک زن توانمندی برنامه واجد شرایطی ارائه کند، ما با زن بودن آن مشکلی نداریم و مانع انتخاب آن نخواهد شد.»

تاپ فردا در حال تکمیل/شورای‌شهری‌ها در مسیر انتخاب نجات‌دهنده پایتخت/ آقای شهردار یا خانم شهردار؟ مسئله این است!

حال با توجه به مرور کارنامه یک ساله آقای شهردار، شاید بهتر باشد منتخبین مردم با نگاهی متفاوت و عاقلانه، فرد جدید را به پایتخت‌نشینان معرفی کنند تا در ۴ سال آینده مجددا این قصه تلخ تکرار نشود و چه خوب است فردی بر جایگاه شهردار بنشیند که دلش با مردم آن شهر باشد، درد مردم درد خودش باشد نه صرفا در نظر گرفتن منافع و کسب موقعیت و امتیاز برای ۴ سال بعد از خداحافظی از موقعیتش! به همین دلیل برخی از اعضای شورای شهر ششم دیدی متفاوت برای انتخاب شهردار دارند برای مثال پرویز سروری گفته که «باید افرادی در شهرداری به کار گرفته شوند که پاکدست و کارآمد بوده، توانمندی‌های لازم را داشته، خوش‌انگیزه و انقلابی باشند و ترکیبی از جوانی در مدیریت شهری جلوه کند. ما یک شهردار سوپرمن می‌خواهیم. فردی که قدرتمند بوده و از حاشیه گریزان باشد. ببینید! شهرداری و شورای سیاسی باعث عقب‌ماندگی شهر می‌شوند. در دوره پنجم هم شاهد موضوعات این‌چنینی بوده‌ایم.»

تاپ فردا در حال تکمیل/شورای‌شهری‌ها در مسیر انتخاب نجات‌دهنده پایتخت/ آقای شهردار یا خانم شهردار؟ مسئله این است!

مهدی پیرهادی هم بر این باور است که « شهردار آینده تهران باید فردی با روحیه جهادی در حل مشکلات کلانشهر تهران باشد. زندگی برای شهروندان تهرانی به واسطه معضلات زیادی که در این کلانشهر وجود دارد، سخت شده و انتظار دارند که مدیریت شهری انقلابی و با روحیه‌ای جهادی هر چه سریعتر مشکلات را برطرف کرده و رفاه شهروندان فراهم شود.» البته ناگفته نماند که بیان این ویژگی‌ها کار بسیار آسانی است اما باید دید که تا چه اندازه این خصوصیات در درون فرد جدید نمایان است و شورای شهری‌های جدید در همین مرحله اول چگونه پاسخ اعتماد مردم را می‌دهند؛ درست می‌گویند خانم یا آقا فرقی ندارد زیرا در این روزهای سخت، مردم بیشتر چشم انتطار فردی در این جامعه هستند که از جنس خودشان باشد، حالا شمارش معکوس تا انتخاب شهردار آغاز شده و منتظر می‌مانیم تا ببینیم امضای این مسئولیت پای اسم چه فردی از این شهر می‌خورد...!


بیشتر بخوانید


نوشین نثاری 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
شهردار منطقه چهار محله شمیران نو غفاری شمالی وانتی های میوه فروش تا ساعت یک نصفه شب سرو صدا میکنند خواهشا رسیدگی کنید با تشکر
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
چرا برای شورا شدن در اسلامشهر میلیاردی خرج می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ی
۱۰:۱۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
با سلام
لطفا گزارشی از پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و دو سال پرداخت نشدن مطالبات حق شیفت ، حق لباس، اضافه کاری و رفاهیات نیروهای شرکتی تخت جمشید تهیه کنید هیچ کسی پاسخ گوی ما نیست. با این مخارج کمرشکن و این عدم پرداخت تمامی زندگی هایمان دارد منجر به جدایی می شود تو رو بخدا کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
پارسال خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شهرداری ها باید از طریق آزمون استخدامی اقدام به جذب نیرو کنند. لطفا این موضوع را پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
پارسال خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شهرداری ها باید از طریق آزمون استخدامی اقدام به جذب نیرو کنند. لطفا این موضوع را پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
به نظر من شورا در پایان کار خود در کنار بذل و بخشش هایی که داره انجام میده،اسم یکی دو تا کوچه و خیابان دیگه هم عوض کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
اینی که من خوندم یعنی چه؟ یعنی بازخواست وجود دارد یا خیر؟؟
Canada
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۹ تير ۱۴۰۰
ترابخدا یک جوان نخبه را انتخاب کنید
کسی که ایده داره
کسی به نمای زیبای شهر برای روحیه دادن به ملت معتقد است
کسی که عاشق رنگ کردن ساختمانهای دود زده است
کسی که به نظافت شهر اهمیت دهد
کسی که اهل زد وبند وووو نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بار سنگین است و من کم طاقت و دنیا حسود
خم شدن را عار می دانم دعا کن بشکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
واقعا شهردار باشه نقش شهردار رو بازی نکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بهترین و شایسته ترین افراد برای تصدی پست شهرداری با توجه به سوابق درخشانی که در شهرداری تهران داشته اند, وجود داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
بهترین و شایسته ترین افراد برای تصدی پست شهرداری با توجه به سوابق درخشانی که در شهرداری تهران داشته اند: ۱-جناب آقای محسن پیرهادی ۲- جناب آقای مازیار حسینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۹ تير ۱۴۰۰
یکی نیست جلوی زیاده خواهی های این شوراها رو بگیره.توی روستاهای شمال به خاطر زیادی خواهی های این شوراها وشهردار ها تمامی جنگلها به نام آبادانی روستا نابود شدند.یکی از این روستاها توی مازندران شهر تنکابن می باشد که با مجوزهای نابه جا تمامی مناطق جنگلی دوهزار و سه هزار و روستاهای قلعه گردن و سیاورز تحت تصرف افراد پولدار قرار گرفته و جنگل و کوه رو به نابودی کشاندند ولی شوراهای این منطقه به فکر پرکردن جیبهای خود هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۹ تير ۱۴۰۰
سلام بارها وبارها اعلام کردم مشکل بزرگ, دوتابعیتیها هستند که پول وسرمایه را میبرند خارج وکیف میکنند.