معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

زمان ثبت شرکت‌ها و تعاونی‌ها کوتاه‌تر شد

کبیری گفت:با ارتباط مستقیم بین سامانه جامع تعاون و سامانه ثبت اسناد کشور فرایند تشکیل تعاونی‌ها کوتاه‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای توسعه دولت الکترونیک و رفع موانع کسب و کار و اجرایی شدن برگزاری مجامع الکترونیکی تعاونی‌ها، تفاهمنامه تکالیف مشترک حوزه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری بین معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد کشور صبح امروز سه‌شنبه ۸ تیرماه امضا شد.

در این نشست محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: شاهد تغییر و تحول مثبتی در راستای تحقق دولت الکترونیک و سند تحول قضایی هستیم که می‌تواند بسیاری از فرایند‌های بین دستگاه‌های مختلف که در گذشته سبب اتلاف وقت ارباب رجوع می‌شد و با اختلالات سیستمی همراه بود، مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: با رویکرد جدید قوه قضائیه و وزارت تعاون در این دو سال تحولات عظیمی صورت گرفته است.

معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سامانه جامع و هوشمند وزارت تعاون به سمت مجامع الکترونیکی شدن تعاونی‌ها با هماهنگی کامل با مجموع ثبت شرکت‌ها در حرکت است.

وی تصریح کرد: در گذشته تعاونی‌ها برای ثبت تعاونی و شرکت خود طبق قانون باید در سامانه جامع ثبت نام می‌کردند، اما بعد از امضاء این تفاهمنامه دو سامانه موجود به صورت یک پنجره واحد فعالیت خواهند کرد و ورود اطلاعات از شهریورماه در یک سامانه انجام خواهد شد و فرایند‌های غیر آنلاین کنار خواهد رفت و یک فرایند کامل الکترونیکی را خواهیم داشت.

کبیری گفت: با ارتباط مستقیم بین سامانه جامع و سامانه ثبت اسناد کشور فرایند تشکیل تعاونی‌ها کوتاه‌تر و از امنیت بالاتری برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت کار ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار