ساداتی:

اعتیاد به مواد مخدر از مهمترین چالش‌‌های دولت آینده است

رئیس دادگاه انقلاب شیراز گفت: اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان یکی از مهمترین چالش‌های این دولت و دولت آینده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمود ساداتی در "نشست تخصصی یاریگری زندگی، دیپلماسی مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد (به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر) با اشاره به کاهش ورودی پرونده‌های مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در شعب دادسرا و دادگاه‌های انقلاب، گفت: تا پیش از امسال هر شعبه ما ١٥٠ تا ١٨٠ پرونده ورودی داشتیم که به ١١٠ پرونده کاهش یافته است.

رئیس دادگاه انقلاب شیراز  بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان یکی از مهمترین چالش‌های این دولت و دولت آینده است.

او افزود: مواد مخدر به عنوان یک معضل اجتماعی به مراتب آثار زیان بارتر از فقر و ترور و جنگ دارد و در عین حال پر سود‌ترین تجارت جهانی بعد از نفت و طلا، محسوب می‌شود و به این سادگی قاچاقچیان مواد مخدر از سوبسید کلان آن نمی‌گذرند.

رئیس دادگاه انقلاب شیراز همچنین با بیان اینکه مواد مخدر در همه حوزه‌های سیاسی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی اثرگذار است، گفت: دشمن ابتدا با جنگ شروع کرد، اما دید راه به جایی نمی‌برد با مواد مخدر نقشه خود را پیاده کرد.

ساداتی ادامه داد: جوانان از طریق مواد مخدر بی غیرت می‌شوند و دغدغه خانواده و اجتماع را ندارند و موجب بی عفتی خانواده می‌شوند.

او تصریح کرد: قاچاقچیان مواد مخدر جوانان را به سوی مرگ سوق می‌دهند و مردی و مردانگی را از آن‌ها می‌گیرند.

رئیس دادگاه انقلاب شیراز با بیان اینکه دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری و درمان برای مبارزه با مواد مخدر ورود کرده است، عنوان کرد: علی‌رغم اقدامات خوب انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان، اما خروجی‌ها مناسب نبوده است.

ساداتی تصریح کرد: ۵۰ درصد از زندانیان به دلیل مواد مخدر در زندان به سر می‌برند و ٢٥ درصد از دیگر زندانیان نیز به صورت غیرمستقیم با مبنای مواد مخدر دوران حبس را سپری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار